DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
In this episode we are dedicated to Content SEO Analysis. How you can determine the optimal keyword density and use our free SEO tools for this, we show you in this Google SEO tutorial. So it’s best to watch until the end.
In this video we dedicate ourselves to our Content SEO Tools. If you missed our previous episodes about search engines, backlinks and test tools, here is our playlist linked for you. All tools can be found for free on our website.
We don’t want to waste time, so let’s start right away.
We have already explained what backlinks are. Exactly the counterpart to this are links on your own page, in blog articles for example. Exactly these can be examined with our link analysis tool. Let’s take Amazon.de as an example. We see the total number of all links, divided once again into internal and external links, as well as nofollow links.
Also, we have already explained the nofollow attribute in this episode here. But what does this bring us?
If you do not edit your website and the content on it yourself, but your employees, you can check whether the right pages have been linked, whether external links have been created as nofollow links, whether links have been created sensibly and much more.
It can make sense, for example be to link the landing page or category “/Books” also with the anchor text “Books”. This increases your chances that the Google bot will better understand what it is about and thus be more likely to serve that page for the keyword “books”. It would make less sense, for example, to dubious pages as a dofollow link on your own page. This is because Google penalizes this. So much for your own linking.
But not only links contribute to a better domain and page authority score, but also quasi repetitions. If a word occurs more than once in a text, the Google Bot focuses on it. But be careful! If you take advantage of this and repeat the word in every sentence and headline, it’s called “keyword stuffing.” Search engine bots will then consider this as spam and penalize it or, in the worst case, will remove you from the index. To avoid this, it is best to use our “Check keyword density” tool. On the one hand, this allows you to determine the top keywords, i.e. those that are most frequently found on the respective page, but also whether these are used too frequently or rarely.
Among SEO experts, by the way, the guiding principle is that you should target only one keyword per page. So the page should be optimized only for this one main keyword. If you want to rank for another keyword, landing pages and blog articles serve for that.
In our example, you can see that the main page of Amazon almost reaches a score of 100 for the keyword “Amazon”.
It appears 31 times on the home page. There is no patent remedy for how often a keyword should be repeated, as it depends on the text length. The longer a text is, the more often the main keyword can and should appear. Thus, the density results. You can maximize the probability of this keyword being displayed in the SERPs by including it in both the metatitle and the meta description. Which is true for the keyword “Amazon” in both cases. The two green hooks also tell us that.
The last tool of our content section is once again very special and probably only useful for a small part of you. This reads the metadata of each page. But what can you take from these. We have taken a random blog as a reference. In addition to the Meta Title and Meta Description, it can be seen whether a robots.txt file was submitted and indexed, but also with which CMS the page was built. So in this case we are talking about a WordPress blog designed with WPBakery Page Builder. Partially, however, the WordPress or Shopify theme can be determined, as well as the hexa code for the main color of this page.
What do you think of our free SEO tools so far?
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