DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
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Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
With the free Google SEO indexing tools, you can find out how many pages of a URL have been indexed, with the sitemap tool, which ones should be indexed and with the robots.txt tool, which pages should be excluded from the index. Our video will tell you more.
In the last episode, we told you how to find out what position you really are in on the Google search results page for a particular keyword. Because even if you would check the whole thing in the incognito browser, it would not be a neutral search. However, this neutrality is guaranteed with our Ranking Checker. In today’s episode, we’ll introduce you to our other search engine tools that address indexing.
So if you want to know how these work, it’s best to watch until the end. We will present all other tools in the next few days.
But first: What exactly does “indexing” mean?
Basically, the process of making your website available in Google search results consists of three steps. The crawling, the indexing and the deployment itself.
When crawling, Google downloads text, images and videos from pages found on the Internet using automatic programs.
During indexing, Google analyzes the text, image and video files on the page and stores the information in a large database, the Google index.When a user enters a search query, Google returns information relevant to the user’s search query. So that’s the deployment.
However, not every website and subpage that exists on the World Wide Web is indexed. The Google Bot, i.e. Google’s crawler, works in such a way that it shimmies along references. These can be links, for example. Therefore, the deeper the directory structure is, the less the page is considered by the crawler. That means “ebakery.com/jtl-service-partner” is prioritized higher than “ebakery.com/blog/jtl-software/service-partner” for example.
In addition to links, the sitemap can also contribute to the Google Bot becoming aware of certain pages.
We’ve already demonstrated how to submit this to Google using Shopify in the video linked above right.
So the bottom line is: not every subpage is indexed automatically. But you can use links and the sitemap for that. This is where our free eBakery SEO tools come into play, which by the way are linked in the video description.
You can use these to find out how many of your pages are actually indexed by both Google and Bing.
We have tried this out on the basis of heise.de. Furthermore, you can determine the sitemap URL for the respective page, which you then only have to enter in your browser to check which subpages the operator would like to have indexed. This makes less sense for yourself, but to take a look behind the scenes of the competition, this tool is ideal.
But what if Google has indexed a page that should rather remain hidden. The imprint would be for example such a page. Then the robots.txt file can be used, with which quasi instructions can be given to the Google Bot. Let’s just check that for Zalando.de. From this you can see that the subpages “/cart”, “/wardrobe”, “/myaccount” etc. should remain hidden from all search engines. And a special subdirectory for Bing should not be indexed. That means, if a special page of yours just won’t be indexed, go to our free tool, enter your URL and see if maybe exactly this one is accidentally set to “non-index”. At least that is what you would see here.
In summary, you can use our free tools to see which sitemaps have been submitted and whether they are active, i.e. whether they are taken into account by search engines. You will get an overview of how many pages have been indexed by Google and Bing and which ones should be excluded from indexing according to robots.txt. Click here for free SEO tools. However, if you need help in any other matter, we at eBakery will be happy to help you personally as a Google SEO agency. Our page is linked in the upper right corner. You are also welcome to make an appointment with our experts. Otherwise, it’s worth subscribing to the eBakery YouTube channel to never miss the explanations of the next tools.
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