DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
The after-sales process is important when it comes to retaining customers, so this is an area that deserves attention on the part of the online retailer.
According to a recent study that collects data on a weekly basis, it was found that the return rate of products from online stores among German customers is still low compared to data from previous years. The survey result showed that 9 out of 10 online customers prefer to keep the products they ordered. This figure is virtually the same as the previous year’s value and is only one percentage point below the 2020 figure. It is also more than three percentage points above 2018 and 2019 levels.
Both research into the reasons for returns and the specific behavior of the customer during the return process are important for identifying possible measures to further reduce these processes and also avoid losing potential customers. A more detailed analysis of customer behavior shows that returns of clothing and footwear have higher return rates than other product groups. Even in this group, it was noted that response rates were only slightly higher than at the time of the Covid pandemic. What also strongly influences this product exchange issue is age and gender and some other return parameters. It showed that fashion shoppers in the online marketplace are significantly less likely to return products than multi-channel retailers. But there are also differences depending on the payment method. The return probability was lower when paying in advance and higher when buying on account. With this knowledge, it is possible to predict and manage the likelihood of returns or exchanges, leading to sustainable processes.
Currently, it is not only returns that are being discussed, but also the sustainability of e-commerce. Tracking these surveys gives companies insight into how they can strengthen their sustainability efforts, but also highlights the current challenges posed by sustainability in online retail. Digitization is making all stages of the retail value chain more sustainable, in online business, in production and purchasing, in mail order, in distribution and returns, and also in purchasing and consumption by customers.
It can be said that e-commerce is the digitalization engine for the economy. For many years, the growth that took place in retail was only in e-commerce. It is necessary to analyze and see how much retail has grown and what still needs to be done to make it more and more sustainable.
What is convenient for the customer in this case is time-consuming and expensive for the seller. The return costs are usually borne by the reseller. Not to mention that they have to check upon receipt whether the returned goods are still new and complete. The time and money involved is a serious problem for smaller retailers, as return shipping costs tend to be higher for them than for large suppliers.
If you have any further questions about returns, please contact our agency eBakery, we will be happy to advise you.
Do you have questions or need an individual offer? Do not hesitate to contact us.
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