DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
This tutorial is about social shopping with Shopware 6. Why it makes sense to also offer your products via Instagram, Facebook or Pinterest and how the transfer works with Shopware, you will learn in the video.
We are often asked the question: What is the difference between the “Shopware Community Edition” and the Enterprise and Professional plan and when is it worthwhile. We can’t answer this question in full in this video, but we would recommend that you consult our Shopware experts. But what we’re talking about is an extension that is included in both the Professional and Enterprise plans that allows you to do social shopping. What this is and how it works, we explain to you now.
Social Shopping is an extension for Shopware 6 that you can add for free in the Shopware Store if you have booked one of the two plans as mentioned. Finally, you will get the advantage of product synchronization. Recently we had shown how the link between Shopify and Instagram works, this Shopware extension fulfills this purpose. You can transfer your product data that already exists in Shopware to Facebook, Instagram, Pinterest and Google.
But before we show how to do that, let’s ask ourselves about the benefits. Why should you do that?
On the one hand, the advantage of doing so is not to rely on just one mainstay, but on several. With Facebook, Instagram and the like, you reach a different target group and increase your brand awareness at the same time. In our opinion, it is therefore worth considering social shopping as a second online store alternative alongside marketplace sales.
Once you have integrated the extension, you have to choose one of the 4 offered options.
The provision of products is solved via dynamic product groups. If you are not familiar with them yet, we link the appropriate tutorial for you in the upper right corner. In short, these product groups make it possible to select certain products by rule assignment, which we already know from the Rule Builder. Thus, for example filtered only according to a specific manufacturer.
Once you have created your desired dynamic product group, you need to maintain the general information. So to assign any name, as well as assign the appropriate Sales Channel + Domain. You do the same for the product group in the “Products” section and then you have to enter the Google product category number.
Depending on the product, this number varies. This means that you have to determine this yourself in the Google support area. At the end you have the option to choose a synchronization interval, so that changes in the store are also transferred to your social media shopping channels.
So you benefit from your maintained product data from the Shopware Shop, but use the power of social shopping to broaden your reach, establish additional sales footholds, and build your brand awareness. If you have any questions about this topic, feel free to leave them in the comments or check out our Shopware Agency and Social Media Agency page. We will be happy to help you with the implementation of your project. Make an appointment with our store and social media experts.
Do you have questions or need an individual offer? Do not hesitate to contact us.
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