DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
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Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
How to reduce your loading times with JTL SEO plugin “Speed Optimizer” for the JTL store, thus improving your pagespeed and in turn rank better on search engines like Google and Bing through the SEO advantage, we explain in this JTL tutorial.
We already explained in the last JTL episode how you can use the Redis Cache to improve the speed of your JTL store. In this episode, we’re going to take a look at a plugin that promises to cut your store’s load times in half. With the JTL Speed Optimizer plugin for the JTL store, long loading times are a thing of the past.
You can see here in a progress-time diagram how long the page would take without the plugin to be completely built and on the other hand in what time it builds up with the JTL Speed Optimizer. With the plugin, 60% of the page is already visible after 2 seconds, whereas this value is reached only after 4.5 seconds without the plugin. Of course, this can vary from site to site, so here are three examples for comparison. The time from when the page starts to build up after the click and when the page build-up is completed were taken under the microscope. Especially on the details page, considerable results can be seen, whereby an almost 2.5-fold increase in speed can be seen. But what is the reason for this?
On the one hand at the CSS optimization. All style specifications are minified. Thus, when loading the page, it is limited only to the visible CSS elements, which means that less has to be loaded, which in turn is more efficient and reduces the loading time. However, in addition to CSS optimization, DNS prefetching also occurs, whereby the domain is resolved into its IP address before the content of the external domain is called, so there is no need to wait for the resolution first. This also saves time. Which in turn is also true for loading the images. Instead of having them all loaded directly, they are reloaded as needed, which is done with the Images Lazy Loader is achieved. This is because the images of a web page are traditionally loaded immediately with the loading of the page and therefore block the rendering of this page. Using lazy loading, the image URLs are hidden until the page is loaded – then the images are reloaded in the visible area. The other images are reloaded when scrolling to the respective image. JTL already works with LazyLoading for the product images in the standard template. However, images from own pages and in the further layout are not affected and can be retrofitted herewith.
We have directly on the page of Knoell Marketing the opportunity to download the necessary file and test it for 14 days. In the JTL store itself you go under plugins in the plugin management. Under Upload you upload the zip file and should find the KM Speed Optimizer in the Available tab. Install it by checkingmark and clicking install. As you can see, this is now present and active and contains the best possible basic settings. However, if you want to make individualizations, they can be made in the basic settings. What the individual points mean and what the critical CSS is about, which you can create in the detail settings, will be explained in detail in the next episode.
I hope you are now well informed on how to take your JTL store SEO one step further. If you have any other problems, feel free to contact eBakery. We are happy to support you as a JTL service partner in any JTL matters.
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