DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
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Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
In this video we will give you 6 tips about the JTL Shopify connector that you should definitely pay attention to. Which parameters are transferred? What should be considered in advance before store matching? Which functions are not supported? All that in this Shopify tutorial.
We had already shown you in advance what JTL-Connector is, that it can be used to connect online stores of different systems with JTL-Wawi and how the whole thing works, for example. works for Shopify. But there are a few things to keep in mind specifically for Shopify, which we want to show you in this video. 6 hints if you use Shopify with JTL-Wawi.
Number 1 concerns multilingualism. This can be achieved by having multiple Shopify stores in different languages. The good news is, centralized management via JTL-Wawi is guaranteed. However, a separate Connector must be set up for each SprachShop and ultimately the respective language must then be set in the Connector settings in the Customer Center. How to combine both, you can see in our video above right.
Number 2 has to do with Shopify Collections. These are quasi-automated categories that organize products according to certain criteria. This helps your customers find the right product quickly and easily. So far so good. However, there are two types of Shopify Collections. The Custom and the Smart Collections. Custom or manual collections are, as the name suggests, created manually and can therefore also be controlled by JTL-Wawi. Smart Collections that, so to speak, create themselves on the basis of given conditions, e.g. “Compose a price cheaper than 200$”, these are not controllable in JTL-Wawi. Therefore, only custom collections are imported during an import. Keep this in mind.
Number 3 is more of a tip and that is: Create a separate root category in JTL-Wawi for all Shopify Connectors.
JTL itself writes about this:
In Shopify, there is only one category level. For this reason, an article that belongs to a subcategory is assigned to the respective highest superordinate category (Level 1) during a comparison.
Therefore it would be advisable to create a separate root category for the connector.
Number 4 concerns the variant articles. In Shopify, a variation item consists of a product with product variations attached to it. Images can only be assigned to the product. However, it is possible to link a single image to a product variant.
To be able to map this in JTL-Wawi, all product images are assigned to the parent item. Only the image, which is linked to a product variant, is stored in JTL-Wawi at the corresponding child item. Due to the limitation that only one product image can be associated with a product variant in Shopify, only the image with the highest priority of a child item will be uploaded during matching. So pay attention to the prioritization here.
Our number 5 is a topic that we just covered in the last episode. The Shopify Metafields.
But how are these fields managed in JTL-Wawi?
About attributes. Therefore it is important that the following checkboxes are set in the connector settings in the Customer Center:
nd our number 6 is obvious but repeatedly neglected, which can lead to major problems.
The database backup.
When transferring large amounts of data, errors can occur that compromise the integrity of the data. Therefore, make sure that you backup your JTL-Wawi database before using the JTL-Connector – especially before you start the online store synchronization. Furthermore, plan enough time. Especially with many image files this can take some time.
These were our 6 tips if you have connected Shopify and JTL-Wawi via JTL-Connector or plan to do so in the future. We are happy to carry out the process and support you both as a Shopify agency and as a JTL agency.
Do you have questions or need an individual offer? Do not hesitate to contact us.
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