DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
“JTL OTTO connect via JTL-eazyAuction” is the task of this video. We show you what the native OTTO Market interface for JTL-Wawi is all about, what it offers you and why you should sell on OTTO.
We already told you about the new native Kaufland interface in the last episode. In this we announce the new OTTO interface from JTL software itself for JTL-Wawi. Everything you need to know about it in this video. So it’s best to watch until the end. If the shoe pinches you in another place, you should have a look at the JTL software user community group on Facebook. Here you can directly ask your question to over 4000 JTL experts, resellers, service partners and the like. Otherwise eBakery as a JTL agency is happy to support you with your more complex needs.
But now back to the starting point – How can OTTO suddenly be natively connected?
This is made possible by the JTL SCX interface, which you already know from the last episode. SCX stands for “Sales Channel Extension”. The goal is to keep this interface generic in the future, i.e. to develop it in such a way that it ultimately does not matter whether marketplace X or marketplace Y is connected, that the processes are virtually always the same.
To understand this in more detail, you have to look at how the whole thing works. JTL-SCX basically consists of two interfaces. On the one hand the Seller API and on the other hand the Channel API. JTL-Wawi in turn communicates with the Seller API. The counterpart is the Channel API. This communicates with the marketplace itself and bundles the entire transformation and business logic required to, for example. to list an offer on a marketplace. The system that connects both APIs is a kind of proxy, i.e. communication interface between both APIs.
So far so good. But what phase is the OTTO interface in and how do I always stay up to date?
As we can see here, this interface is in the closed beta phase, which means it is still part of the JTL pilot program and can be viewed accordingly under “Contribute” and “Pilot Program” in the Customer Center. The prerequisite is again a connection between WAWI and customer center and the use of a 1.6.35 Wawi or newer. If you don’t know how to combine the two, take another look at the previous video, which we’ve linked to you in the top right corner. Furthermore, we see that OTTO Market is not the only interface waiting in the wings. So there is still a lot planned for the future.
But why should you sell on OTTO at all?
On the one hand, the 10 million customers and 10 orders per second, are already a considerable house number.
According to the company’s own figures, it generated sales of 4.5 billion euros in fiscal year 20/21. Which would mean that OTTO would be the top-selling marketplace in Germany after Amazon. What definitely applies to OTTO is the adherence to quality standards, which is why not every retailer is approved. Of course, this can be both a curse and a blessing. If you want to know how to register with OTTO, check out our specific video for that.
If you are now convinced to sell on OTTO Market, but don’t want to wait until JTL’s native SCX interface goes into open beta, then we have a tip for you. With Unicorn 2, you can already easily transfer your product data from JTL-Wawi to marketplaces such as Otto Market, Kaufland, Metro, Rewe and many more. This will allow you to target a completely new clientele, benefit from visibility, and all without much effort. Unicorn 2 can be tested free of charge for 14 days and can either be accessed at www.unicorn2.de or downloaded directly from our landing page. Your solution for multichannel with JTL.
If you already sell on OTTO, share your experience with us in the comments.
Otherwise, if there are any questions about it or you want to hand over the connection in professional hands, then feel free to make an appointment with our experts. We will be happy to help you.
Do you have questions or need an individual offer? Do not hesitate to contact us.
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