DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
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Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
With JTL-Wawi 1.6 you have the possibility to create your own fields, add individual content to your orders and then have them printed on the invoice. How to create and integrate these fields, you can see in this JTL-Wawi tutorial.
One of the supreme disciplines is customization in JTL-Wawi. In other words, changes that are not intended to have a global impact, but are only applied to an individual product, category or order. This is exactly what is possible in JTL-Wawi 1.6 and that’s why we bring it closer to you in this article.
Our goal is to assign an individual note to an order so that it appears on the invoice but is not carried over to other orders. If you missed the previous JTL-Wawi 1.6 videos, here is the playlist linked again.
Let’s take a direct look at how we do this in Wawi. Step one is to create your own field. To do this, go to Admin and “Custom fields”. It is important that the “Offer / Order / Subscriptions” section is selected and that you first create a group. You can name them as you like. A new field is then created in this group. Remember the name you give to the field, as we will have to fill it in to the letter. The file type is a “free text” field. Now you only have to save and you would have completed point 1. Step 2 involves integrating the custom field into a specific job. So for this, we go to the “Sales” section and have already generated two test orders in our online store beforehand. By the way, you can learn how to connect JTL-Shop 5 with the ERP system in this article. We note order number 2 and 3 at this point. We will adjust order 2, but not order 3. So we double-click on it and see the “Custom Fields” tab here.
And here we see the just created field in group 1. With the help of the HTML editor you can now enter your annotations. This doesn’t have to be just classic text, it can be a date, a picture, whatever makes sense to you. At the end, click on “Save” and step 2 is completed – you have thus stored your own field in this one order only. Step 3 is now only the adjustment of the template. For this we go to Admin and Print / Export and Email templates. In the “Voucher Sales” section you will find the sub-item “Order”, go up there, select your template, click on Edit and “Select design object”. We now select or double-click only our job 2. Now you just have to insert your HTML text, accordingly we go to “Insert” at the top and select “HTML Text”. Now draw a square with the cursor wherever you want to place the annotation.
We select “Formula” and choose “JTL_GetSalesOrderCustomField”. Make sure to select the “ORDER Custom Field” and nothing else. Now put in quotes the name you gave to the “Own field”. So in our case “Note”. Then there is a comma and behind it “Report.internalid” and confirm. Now our HTML field has been added to the preview. We can now determine where the text field or whatever you have stored should go. Finally, just save and check. To do this, we first go back to the order we have worked on, so with the order number 2 on output > order > preview and you will see that your individual change will be present in the form of a note. To verify that this is really just on the invoice, we look into the other order and see our default template with no annotation.
I hope you were able to take something away from this article. For all further questions about JTL-Wawi or the other JTL software products, our experts are available to you as JTL service partners. Please feel free to make an appointment directly.
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