DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
With this JTL-Wawi workflow you can merge duplicate customer profiles. First of all, a notification workflow needs to be set up in Wawi. We will show you how to create it and then merge two customers. All this in this JTL-Wawi workflow tutorial.
This time we want to demonstrate how to set up a workflow to notify you or your employee when an existing customer is duplicated in the system. This can happen when the customer orders from your store without logging in or orders via Amazon and eBay. We want to be informed about this in the first step and in the second step we will show you how to then merge two customer accounts. So don’t waste any time, but go to the Wawi.
Here you go via the menu to Admin and to the JTL workflows. Here you switch to the “Customers” area and click on the “Created” area. Create a new workflow and name it again so that you know what it does in the end. Then you need to create an extended property. You do this by first clicking on “New condition” and going to the advanced properties management. Add a new one here and give it a meaningful name as well, like for example. “Double Customer. Then you need to integrate a query created from Dot Liquid variables that says there is an existing customer that corresponds to the newly created customer. The whole thing is determined either by the e-mail, the phone number, the last name, the zip code or the city. The customer number of the existing customer is then output. Of course, you can also customize this query.
{% capture query %}
SELECT cCustomerNo FROM Customer.lvCustomerData
WHERE kCustomer != {{ Process.InternalCustomerNumber }}
AND
(
( ISNULL(cMail,”) != ” AND cMail = ‘{{ Process.Address.EMail }}’ )
OR ( ISNULL(cTel,”) != ” AND cTel = ‘{{ process.address.phone }}’ )
OR (
(ISNULL(cName,”) != ” AND cName = ‘{{ process.address.lastname }}’)
AND (ISNULL(cLocation,”) != ” AND cLocation = ‘{{ Transaction.Address.Location }}’)
AND (ISNULL(cPLZ,”) != ” AND cPLZ = ‘{{ Vorgang.Adresse.PLZ }}’)
)
)
{% endcapture -%}
\
{% assign result = query | DirectQueryScalar %}
\
{{ result }}
Sets we create a new action and select “Send email”. Now enter the name of the person who should receive the e-mail. That means yourselves or your employees. Enter the recipient’s mail address, the subject and again an individual dot liquid variable combination as text or use the one we used in the blog article. In this way, the employee knows directly which customer it is. We will show you what to do in a moment. Once we have entered everything, we save.
Hello,
the following customer was probably created twice:
Old customer: {% capture query %}
SELECT cCustomerNo FROM Customer.lvCustomerData
WHERE kCustomer != {{ Process.InternalCustomerNumber }}
AND
(
( ISNULL(cMail,”) != ” AND cMail = ‘{{ Process.Address.EMail }}’ )
OR ( ISNULL(cTel,”) != ” AND cTel = ‘{{ process.address.phone }}’ )
OR (
(ISNULL(cName,”) != ” AND cName = ‘{{ process.address.lastname }}’)
AND (ISNULL(cLocation,”) != ” AND cLocation = ‘{{ Transaction.Address.Location }}’)
AND (ISNULL(cPLZ,”) != ” AND cPLZ = ‘{{ Vorgang.Adresse.PLZ }}’)
)
)
{% endcapture -%}
\
{% assign result = query | DirectQueryScalar %}
\
{{ result }}
New customer: {{ transaction.customer number }}
Many greetings
If your employee has now received an e-mail, he or she must go to the customer area in Wawi. There, using the name, e-mail address or other known parameters, he searches for both customer profiles and selects both by holding down the control key. Then right-click on it and click Merge. Now you see the data of both profiles and can select manually which should be taken over. In the end, just go to Merge Customers and your problem is solved. I hope it went similarly smoothly for you. If you have other concerns regarding Wawi or JTL products, we are happy to help you as a JTL service partner. You can get all the info on the site.
Very bad! | Bad | Hmmm | Oke | Good! |
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