DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
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Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
Entering the category description in JTL-Wawi and optimizing it under SEO aspects is the goal of this screencast. Learn how and where to insert the JTL-Wawi category description, how to establish headings, integrate internal links and prepare the whole thing for Google. You can also view the written explanation below the video.
A better conversion can be achieved with the category description if it is optimized according to the following points.
Category descriptions, for example, allow customers to be intercepted earlier in the early conversion path and maneuvered into your store with informative keywords. For example, in the case of an online store for household goods, you have organized the store under Cooking & Enjoying.
Here it is recommended to write a relevant and interesting text for your customers and to answer the search query as best as possible. You can use e.g. the Google Autosuggest function can help. The placement of the text also has a direct impact on sales performance.
A placement at the top of the category page is certainly exciting for Google, but a clear problem for conversion and usability in the JTL store. Therefore, it is recommended to integrate the texts at the end of the page under the products and thus increase the relevance of the page for the specific keyword.
In the online store used in the screencast, we have the category text below the item overview. Again, we can identify important SEO elements that are relevant for the search engine optimization of your category description. On the one hand, we have the familiar subheadings. In this case, these are H2 headings and make the whole thing look clearer. Capital letters can also be used to accent important words, as long as this method is not used in an inflationary manner.
We also see that the focus keyword “cooking” was used frequently, but not too frequently. Internal linking should also be set. A reference at the end to the contact form is also always good to let the customer contact you, should the text have been convincing or still have unanswered questions.
Right click on your selected category and go to Edit. Under descriptions you will get to the category description. What seems very cryptic is actually more straightforward than it looks. But without code it doesn’t work after all. In the image below you can see for example the start and end marker for an H2 headline or the integration of an internal link as code.
I won’t go into meta data again here, but I’ll link you to the article on meta data optimization in JTL-Wawi. Because these basics are also to be applied to the category description. If you have considered all these factors, i.e. have integrated H2 headings with your keyword, have used bold words or capitals, have set internal links, have placed your focus keyword often enough in your text and have filled out the metadata purposefully, then it is now only to integrate the text below your offers in the online store. That should drive your SEO and, in the end, conversion.
If you are interested in further JTL SEO measures or have general questions about the JTL software, feel free to contact us and get a free initial consultation via phone, email or contact form at
www.ebakery.de/kontakt/
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