DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
In this post you will learn more about Google Ads and the ad format “Responsive Search Ads”. We would like to tell you the most important advantage of the Responsive Search Ad in advance: You save time because you only have to enter several ad titles and descriptions in Google Ads and the most relevant combinations will be placed for you automatically.
A Responsive Search Ad, is an ad format in Google Ads that creates an ad that automatically adjusts to present relevant messages to potential customers.
The text in responsive search ads is constantly adjusted so that you can present relevant messages to potential customers. When you create such an ad, you can enter multiple ad titles and descriptions. Google Ads then automatically tests different combinations over time and determines the best performing among them. With responsive search ads, your ad content is better matched to potential customers’ search terms. This allows you to optimize the performance of your campaign.
The more ad titles and descriptions you enter, the more possible combinations there are. This is good for ad performance in Google Ads because ads can be delivered more frequently that match the search queries of potential customers.
The ad titles and descriptions can appear in any order. They must therefore make sense both individually and in combination with other content. If you want a certain text to be included in every ad, you need to pin it.
As Google Ads experts, we support you in setting up Google Ads, we optimize your account and perform neutral account audits. Learn how to create a Responsive search ad here:
Click View and Extensions on the left side menu.
Click the plus sign and select Responsive Search Ad.
Enter the final URL and the displayed path text. As you type, you will see a preview of your ad on the right.
Note: This preview shows ads compiled from your assets. However, you do not see all possible combinations. Text may be truncated in some formats.
4. enter the display titles. You can enter between three and fifteen variants.
5. add descriptions. between 2 and 4 descriptions.
Click Save.
The next step is to select up to 3 ad titles and 2 descriptions in different combinations and different orders for each ad. Over time, the most promising ad combinations are thus automatically tested by Google. This determines which of them are most relevant for different search queries.
Phrase the first three ad titles as if they appear together in your ad.
If you want to learn more about Responsive Search Ads, feel free to contact us via email or our contact form.
FREQUENTLY ASKED QUESTIONS
You can enter 3 to 15 ad titles. Ad titles can be seen at the very top of the ad. They may contain up to 30 characters.
You can enter 2 to 4 descriptions. The ad description can be seen under the displayed URL and may contain up to 90 characters
When you pin ad titles or descriptions, only they and no others are pinned in a specific position. You should create two or three variants of the ad title/description and pin them to the same position so that one of them can be displayed there.
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