DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
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Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
For this article we start again with a Shopware 6 topic, this time with a direct practical relevance. We want to implement the scenario that only certain customers can view certain categories or items in your store. A case for which this would make sense would be that customers who have already bought from you once can purchase a certain premium item that is denied to new customers and that they cannot even see in the first place. Another case would be, location-bound items that can only be purchased in certain regions, because your suppliers only deliver in a certain radius around your warehouse or the item only makes sense in this region or can only be used there. We will now explain how you can put this into practice. As a small spoiler in advance – one tool of choice is the Rule Builder. If you’ve never worked with this before, check out our detailed video on it that we’ve linked to here.
However, the main plugin that makes this implementation possible is called “Dynamic Access” and is available in both the Professional and Enterprise versions. This can then be easily activated under “Extensions” and “My Extensions”. But what exactly does this plugin do?
As I said, it is based on the Rule Builder and is a supplement for it. This makes it possible to hide categories, articles and landing pages for certain customer groups. We define which customers these are, i.e. what makes them tick, in the Rule Builder.
Dynamic Access can therefore be found in the settings for the respective categories. There the applicable rule can be assigned. If this does not yet exist, a new rule can be created directly here. We give this an appropriate and unique name, a priority and create the rule that the billing country is indicator, so “is one of” and pick out the respective country, in our case Switzerland. If we have saved the rule, it will also be integrated directly.
If we then go to the frontend and are not yet logged in, only two categories are displayed in the header. However, if we now log in with a customer account where a Swiss address is stored, we will see that 3 categories are now displayed.
We can implement the same for products. Again, we see the Dynamic Access box in the settings for products. We want to integrate a rule here that customers can only purchase this item if they have already completed an order in our store. The emphasis here is on completed. You will find out why in a moment. So our rule for this is “number of orders” “greater/equal” and “1”. This would define a completed order as just mentioned. This means that if a customer has placed an order, but it has not yet been processed, then this customer is not yet one of the customers for whom the rule would apply. If we process the order so that the order status is marked as “completed”, the item will also be displayed in the frontend for this customer, as we can see here when we refresh the page.
So you can build your store customer group oriented, so that this does not appear too cluttered or can simply make a B2B / B2C division. If you are more interested in B2B commerce, we already have our own video on Shopware 6 B2B Suite in our collection, which we have linked for you. If there are still questions on your side, contact our Shopware experts for more complex issues. eBakery is happy to support you as a Shopware agency.
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