DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
The eBay title is the item description, which must be deposited as details of the offer. According to eBay, the item description may contain 80 characters.
Offers with a meaningful item description are better found by buyers. Describe exactly what your item is about. Use words that buyers would use when searching for your item.
After you have selected the appropriate eBay category for your offer, the other details about the offer follow – item description and subtitle. For your listing to rank satisfactorily, proper category assignment is mandatory. eBay titles are one of the most important elements of an eBay listing, even more so than your eBay template. According to our own research, an eBay title contains an average of 65 characters and 12 words.
First and foremost, eBay item descriptions are important to improve discoverability. Using relevant keywords (search terms/keywords) is crucial to ensure that your eBay listing is optimized for eBay’s search engine algorithm, Cassini.
In the run-up, deal with the keyword analysis and keyword research for your own offer. There are a few keyword tools and, among others, the eBay Suggest feature.
The eBay Suggest is the suggestions within the eBay search. This provides, in addition to the frequent search terms, also matching category to the search term.
When the keyword research is complete, the keyword with the highest priority belongs in the eBay title – in which position is less important here. But it should happen in logical order and necessarily in correct spelling. Other important keywords include item specifications.
You have 80 characters! It’s been proven that longer eBay titles increase conversion rates. This is due to the fact that buyers can get the maximum amount of information relevant to their purchase decision before clicking on an offer. Do not use
acronyms
and adjectives like cute, sweet or even new.
But, don’t use keywords to decorate your eBay title with keywords, use them only when they make logical and syntactical sense.
Be sure to use item specifications in the eBay title. The information you should use varies from offer to offer and should be, for example, clothing and shoes the size, measurements, color and collection, if any. Other item specifications could be manufacturer, model number and condition.
As an example, I have taken a car tire from eBay. The item specifications such as tire width, tire height, radial tire, load index, and maximum allowable speed, among others.
This is the absolute basic information for eBay’s search engine algorithm, which decides which listings to display for which search queries in order to index and match your listing with the most relevant search queries.
P.S. Capitalization in eBay Title. We recommend capitalizing the first letter of each word in the title to make it easier to read. Also, consider fully capitalizing words for emphasis if they add value to a potential buyer’s needs.
We will gladly take over the creation and optimization of your products on eBay. You can also contact us at any time on the subject of eBay advertising!
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