DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
What is a Google Core Update? We will get to the bottom of this question in this article. At the end of the screencast, you’ll learn how to best prepare for Google’s May update to avoid losing rankings.
If you’ve been following our videos or blogs for a while, you’ve probably come across our Google Core Web Vitals article. If this is not the case, we recommend you to catch up with it either right now or when you have finished reading. Because Core Web Vitals are closely related to our topic today – Google Core Updates. We want to clarify what is behind this, why it also affects you online retailers and what you can do to be prepared for the May update.
First of all, the term “Core Update” means a fundamental change in the algorithm. This can mean, for example, that the algorithm now places web pages in the SERPs according to other criteria. Once again as a small summary for those who are in search engine optimization are not yet so fit. The Google Bot crawls websites and evaluates them according to certain criteria. These criteria are specified by Google, but can change from time to time. A common rhythm at Google is an annual core update. Smaller things are adjusted in the search engine from time to time, such as the playout of video carousels, but these do not have a massive impact. With core updates, however, it can be that websites lose significant rankings. Since your online store is nothing else, this can also affect you. But you can also gain rankings. This means that Google crawls the pages, evaluates them and forms a ranking of the pages from this evaluation basis. Accordingly, you get your ranking for the respective keyword. But why does Google change the criteria at all?
Ultimately, Google wants to offer its users the best experience possible. Accordingly, the algorithm became better from time to time and above all more intelligent and punished spam links, evaluated not only the link quantity, but also quality, rewarded page operators who kept their content up to date, and so on. Still in 2012 it was common practice to “slap” the focus keyword as often as possible in a text, which was then rewarded with high placements on the first page. This is keyword-oriented work, but a horror for the reader – i.e. the user. So nowadays, there’s a lot more emphasis on making sure the user experience is as positive as possible. But how do you know or how do you find out that a new update is coming?
Either you subscribe to the eBakery YouTube channel and are thus always up to date, or you check the Google Twitter channel every now and then.
Ex. for the Core Update 2020, it has been pointed out that the Webmaster Blog details the upcoming changes. If you look deeper into the matter, there are several historical listings with the respective name of the update – these include, for example. the Penguin Update, the BERT Update or simply December 2020 Core Update. As I said, you might like to look through what has actually changed over the years out of interest and vllt thereby get a sense of what Google is looking for to be able to anticipate further core updates in terms of content. Or you may notice criteria that you have not yet taken into account in your online store.
We had already said that the next update is now due in May. This adds the Core Web Vitals to the other four criteria already in place, making them important ranking criteria. Therefore, the very first thing you should do is to watch the video prophylactically, in which we explain to you what the LCP / FID and CLS parameters are all about. Once you understand these, it’s time to optimize your site according to these criteria. You can then see how well your site ranks in Google Search Console.
If you feel that your online store is not yet ready for the May update, but you do not know how to solve this, then contact the SEO experts at eBakery. Please feel free to make an appointment directly.
Very bad! | Bad | Hmmm | Oke | Good! |
---|---|---|---|---|
0% | 0% | 0% | 0% | 0% |
Haben Sie Fragen oder brauchen ein individuelles Angebot? Zögern Sie nicht, uns zu kontaktieren.
Dann melde dich doch zu unserem Newsletter an!
Neben unseren Blog Themen informieren wir dich darin regelmäßig zu neuen Features und Tutorials