DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
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What is Google Mobile-First Index ? What has changed since March 2021? Why are no desktop pages crawled by Google anymore and what do you have to consider for your online store now? In this Google SEO tutorial, we shed light on what is related to Google Mobile-First Index.
Besides the not very aesthetic impression of an online store that is not responsive, a store that is not optimized for mobile devices can lead to something worse from now on – worse rankings. Why this is so, we explain to you in this video. This may be related to the Google Mobile-First Index. But what is it now?
Normally, the basis for the creation of a website is the desktop view. This will then be adapted to the mobile view once it is ready. This means that the site also looks coherent on smartphones, but also simply works. A typical element of Responsive Design is, for example. the burger menu. These three bars symbolize that the navigation is extended there.This replaces the header and is therefore more usable on smaller screens. The orientation that the basis for the design is the desktop version can be changed. but may now turn around, thanks to the mobile-first principle. Since March 2021, Google relies exclusively on the content of the mobile version of a website for indexing. This means that the desktop crawls are now over. That’s why we want to show you in 3 steps what to consider and optimize.
Step #1 is the analysis of the indixation status. With the help of Google Search Console you can see how mobile-friendly your pages are. It will also show you directly on which pages something is wrong or criticized. Furthermore, you can then assume that Google’s mobile crawler has indexed your pages.
Step #2: In the future, the desktop version should match the mobile version. Often, content from the desktop version is hidden for the mobile view. The background is a better user experience on the smartphone or tablet. However, this can now mean that this content is not taken into account when Google indexes it. Therefore, Google advises that content should be consistent across all page versions for all devices.
Step #3: If your pages have been detected by the mobile crawler, then that’s half the battle, but the PageSpeed of your mobile version is also crucial. This is different from the desktop version. We simply enter a very generic term like “screwdriver” and find the big giant with “A” as the first organic result and see if this could be due to PageSpeed. So we copy and paste the domain into the PageSpeed Insights tool. As we can see, this site is doing very well with a mobile score of 77 and desktop at 97. By the way, we find our Core Web Vitals here as well. If these don’t mean anything to you and even the explanations below them only cause question marks, you can either watch the appropriate video or make an appointment with the Google SEO specialist to have them work on improving your store.
As a conclusion, therefore, it can now be said that there is a need for action if no action has yet been taken. Since March of this year, the Google Mobile First Index is active and can cost you valuable rankings if you haven’t paid attention to responsiveness yet. Connect your store to Google Search Console and check if your pages have been mobile indexed. If there are errors, correct them. While doing so, also try to fix the flaws indicated by the PageSpeed Insight Tool. Please have a look at our Google Playlist and use e.g. the following links. ourw Google Search Console guide to connect your store to the Console.
If you have any questions about the change or if you want to make your online store mobile-friendly in general, please feel free to contact us.
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