DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
If you really want to see what’s going on in your store and when, you should use Google Analytics. If you include Google Analytics in Shopify, data on advanced eCommerce is analyzed. This data indicates, among other things, how the customer places goods in the shopping cart, which ones he removes and when, and much more. As a Shopify agency, we’re happy to set up Google Analytics for you so you can get a detailed overview of customer movement.
You can find more info here: Advanced eCommerce Reports
With these analytics, you can make store optimizations and make more sales. You can learn how to register Google Analytics and set it up in Shopify here.
On the Google Analytics website, you first register free of charge. After that, a few basic data about your website will be requested.
Similar to Google Ads, you first define an account name that you can later use to make internal distinctions. You can manage multiple websites under one Google Analytics account. After that, you specify which data you want to analyze – to get the most comprehensive picture, enable everything. It has no negative consequences, so you should activate all recommended analyses as well.
When asked what you would like to have analyzed, you choose website, since you have an online store and not an app.
Last but not least, you need to specify which domain you want to monitor. As usual with Google, this is called “Property”. Prove that you own this domain and you are good to go.
When the Google Analytics signup is complete, you will receive a Google Analytics ID, also called a Tracking ID. This ID looks something like this: UA-99xxxx-xx.
Now you just need to add them to Shopify. To do this, log into the admin area and click on “Onlineshop / Configurations”.
Now scroll down to Google Analytics in the right pane and enter your ID there, then click “Save” at the very bottom right:
To check if Google Analytics might already be enabled, check the corresponding entry in your theme. To do this, click on “Themes” in the left pane.
and then click on “Actions / Edit code” on the right.
From now on you have to be careful, because if you make a wrong change, even if it is only a removed bracket, your store will not be displayed correctly.
Click on “{/} theme.liquid” on the left.
Now search for entries named ga.js, dc.js, gtag.js or analytics.js. If one of them is present, Google Analytics is already enabled and you can get statistics on Google’s website.
You can specify whether you want to enable simple or advanced tracking in Google Analytics. Basic tracking shows only transaction and sales data, while advanced tracking also shows where the visitor left your site, when they added which product to their cart, and more.
Since there are no additional costs or privacy issues (your visitors have to agree to Google Analytics, either way), you are free to choose. If your store could be doing better, enable advanced tracking and see what your visitors are doing.
We will gladly take care of the correct setup and analyses so that you can fully focus on your core business. We will also optimize your store or give you advice on how to move forward. Simply arrange a free initial consultation.
Very bad! | Bad | Hmmm | Oke | Good! |
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