DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
How you can manage customer groups in Shopware and thus, for example We will show you how to separate your B2C and B2B customers using a practical example in the following Shopware 6 tutorial. We also explain the benefits of managing your customer groups accurately.
This video is all about the customer groups in Shopware 6. In this video, we will go through how to manage them, where to find them in the admin area and how to set up a registration form using a practical example.
We are back in the admin area and go to the settings as usual. Here we also see the settings for the “Customer groups” directly in the store area, where we now click once. By default, we find this customer group with gross prices, which is intended more for B2C customers. This must not be deleted under any circumstances, as this can lead to possible error messages. Instead, we create a new one with the blue button. In order to address retail customers rather than store customers, we are creating a new group for this purpose and naming it the same. Accordingly, they should also be shown net prices instead of gross prices.
We also want customers to be able to register themselves, which is why we activate the registration form with this toggle switch. We also name this form according to the customer group. An introductory text can then be entered. This is displayed in front of the form fields, as we will see in a moment.
As we only want to manage B2B customers in this group, we also activate the “Only companies can register” field. Let’s leave the meta description aside. If you are interested, we will link you to our Shopware 6 SEO episode here. Finally, it is also relevant for which sales channels this form should apply. In our case, we will select the storefront. Once we have done all this, we save and then see that a URL is generated. For us, the bottom one is relevant for finding the form right away and ultimately also for integrating the form into the storefront.
Let’s take a look at the registration form by entering our store URL + this end in our browser. This is what the whole thing looks like now. I will now fill in the form as an example in a quick run-through and then we will meet again in the admin area.
We should now be able to see a new request in our customer overview. As we can see, this is also the case.
This means that we have the option of accepting or rejecting this customer. But what is it good for?
This gives you the opportunity to offer your B2B customers better prices, but also to activate special payment methods in the first place. If you have any questions, please leave them in the comments.
If this does not help you, please contact our experts. As a certified Shopware partner , we can support you in all matters. Take a look at our linked page or make an appointment with us using the contact form directly below.
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