DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
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Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
“Does Google advertising impact organic visibility?” is our lead question today. Can Google Ads have a positive effect on your rankings in the SERPs or rather a negative one? We have the answers, in this Google SEO tutorial.
In this episode we address the exciting and often asked leading question: “Whether Google Ads can harm your organic visibility”. But first, let’s take a look at what Google Ads actually are.
This is paid advertising that is played out in particularly privileged positions in the Google SERPS.
For example, if we enter “delivery service” as a search term, we will see that the first three positions displayed are “ads”, which you can recognize by the indication “ad”. Only then does the organic ranking begin, so to speak.
If you look a little closer, you can see that the delivery service that is organically on 1 also runs Google Ads.
This is not uncommon and therefore raises the question of whether there is a direct correlation between paid advertising and organic reach.
Organic reach, on the other hand, can be achieved by means of SEO optimization of one’s own website, among other things.
But are paid advertising campaigns now harmful and do they have a direct impact?
It must be said quite clearly that there is no direct connection here. But definitely an indirect one.
In the time span in which you place the ads, the ads can even have a positive influence on the organic reach.
Because if you convince with your product, store or service and a potential customer through the PPC ad on your store, for example. and is convinced, he will then find the next times the direct way to your store.
On the one hand, this ensures traffic, but also sales and is therefore positive for your ranking.
But if you have been running ads for quite a while and now stop the campaigns completely, then it may well indirectly lead to a decline in organic reach. This is because less traffic is being directed to your site and this could be an indicator for Google to interpret that there has been a decline in your brand awareness.
This should definitely be monitored month by month in order to be able to derive the necessary changes.
Our Google Ads experts will be happy to tell you which changes these can be.
You can contact them on the top right of the page and get an overview of the services we offer.
Now one question remains unanswered: Why should you place Google Ads if you are already organically placed on 1 in the SERPS anyway. In principle, the answer is quite simple and is “visibility”.
Depending on how many ads are displayed for this keyword, it may be that your organic rank 1 is not visible at first glance, but can only be reached by scrolling. For example, if you type “Classifieds” into Google Search, you only get one Ads ad and that is from eBay Classifieds itself, even though they are also organically ranked #1. If you now enter “cruise” as a counterexample, you will see that 3 ads are displayed at the top of the first page.
This means that you have to look individually, for which keywords the organic result is pressed anyway and for which PPC campaigns are worthwhile. If you want to have this analyzed, the experts at eBakery will be happy to help you.
So, in summary, running paid Google ads can also drive your organic growth. If you have already been running ads for a long time and abruptly stop all campaigns, this can also mean a temporary decline in organic reach.
In the end, you can’t do one without the other, at least if you’re new to the market. Therefore, both an ads and SEO strategy is necessary. For the right hybrid strategy, make an appointment with the experts from eBakery.
Do you have questions or need an individual offer? Do not hesitate to contact us.
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