DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
With Shopify Live Chat App Tidio offer your customers a new way of support, reducing cart abandonment and making your online store visitors more satisfied.
We’ll show you how with the Shopify app Tidio. What it can do, if it’s free and how quickly you can install it in Shopify, we’ll show you in this screencast tutorial.
What is better for an online merchant than to win a new customer? Right – to convince a satisfied customer of his company. One attribute that comes to mind first is the support and should therefore be written in capital letters. Of course there is the e-mail support or the telephone support, but especially in these fast moving times it needs quick solutions. Therefore, the live chat feature for Shopify could be something for you. We will demonstrate it in this blog using the Shopify app Tidio. The good thing about it is that it is completely free in the Basic Plan, easy to install and reduces the likelihood of shopping cart abandonment. So let’s take a look at how to install the app.
To do this, we go into our Shopify backend and go to Apps , enter Tidio there, and then click on the Tidio Live Chat app, add the app, and we are then maneuvered back to our Shopify admin panel. Now click on install and enter your desired information here in the Tidio panel. You can upload an avatar picture, choose the language and integrate your CI colors.
In the second step, additional contact data must be integrated and the Terms & Conditions must be confirmed. Here you have the possibility to define the way how your customers should be greeted. These settings can still be changed afterwards. To complete the process, enter a password here. Now you can go to your store frontend, refresh the page and see that the live chat now also “pops up” in your store. In the Tidio panel itself, you can now individually design the chatbot according to your wishes and thus be present in your online store 24-7.
Is there a catch to this now?
Not in and of itself, try it out and test it for yourself. As already mentioned, the Basic Plan is free of charge. This includes live chat, as well as messenger and email integration. The app is available for both iOS and Android. The plans are differentiated mainly in the number of their chatbot triggers per month. In the Basic Plan you have 100, in the Chatbots Plan you have no regulation. With the Communicator plan you have the possibility to see a live view while the customer is writing, as well as a live visitor view and the representation of which pages have been visited. You can interpret this analysis data and optimize your store accordingly.
If there are any other concerns besides live chat support regarding Shopify SEO, Shopify basic setup, specific Shopify consulting or similar, we as a Shopify agency will be happy to help you. You are welcome to make an appointment directly with our Shopify experts.
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