DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
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Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
In this video you will learn more about URL optimization. How to optimize your URL for Google SEO. How to create the perfect SEO URL for your online store is explained in this Google search engine optimization tutorial. 4 key points for the perfect SEO URL.
With the multitude of possible settings that need to be optimized on such a website or online store, it is easy to forget one or the other. However, this then makes the icing on the cake that the competition thinks of, which is why this then also ranks better. Because SEO is about just that, the icing on the cake. Because the devil is in the details. To prevent this from happening to you, we remind you with this video of a search engine, but also user-compliant URL structure and show you how to create the perfect SEO URL.
The URL is something that is often accepted and not really paid attention to. Similar to alt tags or file names of images. But if we apply this to the world of finance, the motto would be: “He who does not honor the cent is not worth the euro. That is why we now honor the metaphorical cent. Decisive for the URL is first of all the focus keyword. This should show up very far at the beginning in your meta data, your H1, as well as your page itself. Exactly the same applies to the URL. This should contain what you just want to tendrils with. For those who remember our
Yoast SEO Tutorial
may still remember that we were admonished there for our focus keyphrase being too long.
And finally, the focus keyphrase determines the length of your URL. Up to 4 words is okay, from 5 words it becomes critical. That means we already have two important points here. The URL should speak, i.e. describe what is behind it and in the best case contain your keyword. Numbers and letter combinations should be avoided. This in turn means that each URL can only be used once. Otherwise, www.meinedomain.com/die-perfekte-url would then be turned intowww.meinedomain.com/die-perfekte-url-2. This is anything but professional and Google does not like it either. Therefore, please avoid such endings.
And again, to make it memorable. Here, the shorter the better. Dynamic URL’s should also be avoided. This can very quickly lead to duplicate content. What can be done about it, by the way, you can read our Screaming Frog Video take out. But to minimize the chance that Google classifies this as duplicate content and also assigns a worse click through rate to the URL, static URL’s should be used. Before the actual URL we have the protocol prefix and behind it top level domains. The prefix could be e.g. “Https” and the TLD “.de / .com / .to”, I think you know what is mean. The so-called “Hypertext Transfer Protocol Secure” is a communication protocol, which is also estimated by Google as the most secure and therefore preferred. But not only what is in front of the domain is relevant, but also what is behind it. If you use “.de” for German pages you can’t do anything wrong. Or for international sites “.com“
Which TLD’s are now high in demand can change from time to time. You have to inform yourself about the latest developments. But the URL is only a small part of the whole. Your store should be clearly structured from the beginning. One must also be aware that the directory depth should be kept as shallow as possible. The deeper this is, the less relevant Google sees it as. That is why 1 – 2 directory levels are recommended. So, in summary, we have four key points to consider if you want to optimize the rankings of your store pages.
I hope you now know how to optimize your store URLs. If your aspirations go beyond that and you want to get a marketing strategy developed, feel free to contact the experts at eBakery.
Very bad! | Bad | Hmmm | Oke | Good! |
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