DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
How you can add social media buttons in Shopify to link Instagram, Twitter & Co., we show you in this Shopify tutorial.
in this video we show you how to integrate your desired social media accounts elegantly as clickable buttons in the Shopify Shop.but first we ask ourselves the question – Why at all? After all, you use your social media accounts to direct new customers to the store and then generate sales. Well, if that’s the only use your Instagram / Pinterest or Twitter account serves, then you’re going to have a hard time in the long run. Because nobody likes pure advertising. You should have on your Instagram account for example. provide added value.
This can be an insight into your company, a product presentation via story telling or answering individual questions. So if the store and social media channels offer different added value, it also makes sense to follow you. Of course, you can then also announce discounts, contests and the like there. However, the mix of added value and advertising should be right. That’s why it makes sense to create a social media strategy. If you do not have this yet, we at eBakery will be happy to help you as a social media agency to develop a strategy specifically for you.
Now that we know what social media links are for in the store, let’s head over to the Shopify backend and apply it. It is a good idea to place the social media button in the footer. Therefore, let’s go to the Themes settings. By default, the Dawn theme is active, which we will also use to show you our plan. Now click on “Customize” and click on “Theme Settings” at the very bottom. Then you will see that a whole bunch of setting options extend to the right. We only need the sub-item “Social Media”. As you can see, all the popular social media presets are already there, from TikTok to Snapchat to YouTube. We will use Instagram and YouTube as examples to show you how to determine the channel links.
For YouTube, open your channel. You can do this by searching for him in the search form or, if you are logged in, by clicking on “My channel” in the upper right corner. Exactly this page should then also be linked, so do not click on videos or channel info. Take the link from the URL bar and enter it into Shopify. For Instagram the same game, go to your page, so you see your own feed and copy that URL and enter it into Shopify for Instagram.
This means that your personal accounts are already stored, but not yet integrated. As I said, from a user experience perspective, it makes the most sense to integrate the buttons in the footer. So we go up to the footer and checkmark “Show social media icons” and save. Now we can check if the correct page was linked by going to the frontend and clicking on it. See it all works just fine.
I hope that this was also the case for you and that we were able to help you. If yes, we would be happy about a Like and Subscription, with which you will always be informed when there is something new on our channel. If you prefer to get individual advice or store optimization, take a look at our Shopify agency page and arrange a free initial consultation.
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