DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
What is a Social Media Ambassador? We clarify this question in our video and differentiate this from an influencer. In addition, you will learn what to consider when working with an Ambassador.
Whether blogger, YouTuber or Instagramer – all these types of personalities can work as Ambassador. You can see what types of influencers there are and how to contact them in this blog. The difference between Influencer and Ambassador is that Influencers usually only work with a brand for one project or campaign. An Ambassador is a long-term representative of a brand.
In German, an Ambassador is a brand ambassador. This person represents the company in public and is the interface between the customer and the brand. Their role here is marketing, building trust with a brand and introducing new products and features. Due to the proximity to the company’s target group, it is important that potential customers associate the Ambassador with the brand in the long term. Thus, customers buy out of trust in the Ambassador or simply because the Ambassador also uses the brand’s product. The type of Ambassador a company chooses depends on the brand’s product or style. In this video, you can find out what else you need to consider when making your selection. After you have decided on a type of Ambassador, you should conduct research on potential candidates. You can do this through an influencer agency or on your own. For example, look at their online activities and study their digital habits by reading their social media posts and taking a close look at their online presence. Important here: look for candidates on the appropriate platforms whose target group matches your target group. Young users, for example, are more likely to be active on TikTok, while photo-loving users are more likely to be active on Instagram.
Also deal with the information such as origin, gender, age, location, interest and motivation. The way potential candidates have built their profile and prepared their content is a relatively easy way to tell how much effort has gone into the work. For example, if the profile consists almost entirely of sponsored posts, this is rather negative for a potential Ambassador. Also take a close look at how followers interact and respond to difficult conversations or criticism in the comments. Since the Ambassador will be representing you publicly, this point is especially important.
The last important point to consider is offline interaction. For example, research what events the potential candidate attends and whether they align with your company’s efforts.
You should definitely consider all these important points when looking for a suitable Ambassador. If you are ready to hire an Ambassador, it is important that you first of all work out a long-term cooperation in which you agree on very clear ideas and conditions, and make sure that they are written down in a contract. If you’re working with a fairly large influencer, you’ll likely be working in consultation with the influencer’s agency. With smaller influencers, contact is usually direct. If, on the other hand, you would like advice on which marketing strategy suits you best, please feel free to make an appointment directly with us as your social media agency.
Do you have questions or need an individual offer? Do not hesitate to contact us.
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