DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
Create a new category in Gambio and configure it – that’s the goal and content of this Gambio Screencast Tutorial. If you want to know where to find the categories and how to create them and make them active for the store frontend, you should watch this video.
In the administration area of our Gambio store, we click on the articles in the left column and this maneuvers us directly into the right area, as the first subcategory represents articles and categories. We see here our overview menu, illustrating our categories, but also leading us to our subcategories and finally to our articles. However, in this article we want to start by creating a category. For this we go to the arrow next to the “Create” button and click on “Category”. The first thing that catches our eye is the category master data.
By default, each new category is disabled first. We can change this by setting the status to active. Below that, the HTML templates can be selected, which on the one hand can be used for category pages are intended for which subcategories are displayed with and for category pages without subcategories. The former is determined with the category overview templates. The latter, i.e. the category pages without subcategories, are determined with the article overview template.
The next two fields concern the item sorting within the category. That is, whether they should be sorted by sort order, or by price, or by weight, or by any of the other sort parameters. Furthermore, it is determined whether this sorting is done in ascending or descending order. After that, a value for the sort order of the category – i.e. the position on which this particular category should be displayed in menus and in the category overview – can be specified.
Also for the sitemap it can be defined exactly whether the category should be included in it at all and if yes which ones priority is assigned to it – i.e. how important the entry in the sitemap is for search engines. This can be set with a value between 1 for very important and 0 for unimportant. Likewise, a default can be given as to how often the search engine sitemap entries should be updated. However, the actual change frequency depends on the search engine itself in the end. If you don’t know what a sitemap is, we have linked the video here, in which the sitemap is explained using another store system. The GX-Customizer Set is in short a possibility to individualize articles by the customer within your Gambio store. So for example. the preparation of a custom lettering on a T-shirt. This module would be added to all articles when it is activated. This can then be extended to the subcategories with a check mark in “Include subcategories” or deleted for all items within the category with a check mark in the field below.
Following this, the category details can be edited. So name of the category, heading and description. For our example, we have changed each field to be filled in a little bit to be able to identify what is what right away in the frontend. The description can be optimized here very well by means of text editor both optically, and from user experience point of view, as well as from SEO point of view, by espw. internal links can be set or important keywords can be bolded, enumerations can be generated or H1, H2, H3 headings can be set. For a detailed treatment of just the topic of SEO, we have already produced a Gambio specific video for you. The same applies to the meta description and the meta title, these can also be optimized for categories in place, how this works and what these are intended for, gibts in the Gambio SEO video nachzuschauen. At the end we have uploaded a picture of the demonstration.
Again, think about search engine optimization:
This would create your category. As you will see, in the category navigation bar the category name is taken over and as a heading of the category itself, just the category heading is entered. The category image is placed first and below the category image is the category description.
We hope you were able to follow either the screencast or the blog well and have now simultaneously created your own category. If not, we wish you good luck with it now in the follow-up. However, if you would like to have your store set up and optimized professionally, we will be happy to support you as a Gambio agency.
Very bad! | Bad | Hmmm | Oke | Good! |
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eBakery hat 4,90 von 5 Sternen 119 Bewertungen auf ProvenExpert.com
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