DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
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Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
In this DataWow Screencast Tutorial, we’ll take a look at how you can use DataWow – the online store analysis tool – to identify your slow movers and non-movers so that you can take measures to safeguard your liquidity.
The last blog article about the online store analysis tool DataWow focused on the ABC/XYZ analysis. If you missed our previous videos and don’t know what to do with the term DataWow, you can find the link to our playlist again. The purpose of this episode is to identify the non- or slow movers, find measures to gain liquidity, and then follow up with a look at how things are going.
As a basis we have again our ABC/XYZ analysis. In our example for the month of February, it looks quite like that C* / Z* products make up the predominant share. In other words, products that in principle are not sold at all. In percentage terms, this therefore amounts to 42.3%. So if you look at the C/Z and C*/Z* products together, slow and yarn turners, that’s 2/3 of the total portfolio. This in turn means that I, as a retailer, need to take action. If you prefer to think in absolute values instead of relative ones, DataWow also shows you the value of the goods in another window. You also have a good number of so-called bread and butter items, i.e. those of which you should always have something in stock and which should therefore never run out, but with the slow to no-turn items there is also €66,000 of dead capital. This means a total of 1600 + 2,036 products.
If we now want to look at the area of “gaining liquidity”, i.e. exactly what we want, we can first subdivide into C/Z and C*Z* articles. You can see at a glance how many pieces of the respective product are still available and what the purchase and sales price is. For us, this means reducing margins and minimizing selling prices. This can be e.g. be made with a 10% discount.
Accordingly, you could set up a sales page in your store, where you place these slow and steady sellers and thus draw attention to the discount. The whole thing can then of course also be tracked with DataWow. If the items still do not get lost, go to 20% discount.
We can now take another look at the slow movers. In our example, we have an inventory quantity of 960 pieces of our product X, which in total represent an inventory value of 3360€. In the last 12 months, 652 of these were sold. A range of coverage of 17.7 months can then be calculated from the inventory quantity and the retirement quantity of the last 12 months.
That would then still be acceptable, but especially when individual products then stand out with 143 months and 506 months, you still have very many months of “fun” with it.
Accordingly, after the analysis and the realization, there is a need for action for this retailer to bring these products to the man in order to gain liquidity, from which one can then purchase items again that run better and have a higher margin. If there are still questions or interest in the analytics tool for your online store, contact us or DataWow itself.
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