DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
In this screencast tutorial, we will explain how you as an online shop operator can use DataWow to perform a portfolio analysis with the help of the generated BCG matrix and recognize which items sell well and which ones you should revise or delete.
Having previously looked at what DataWow actually is, how the dashboard is structured, and how you perform a contribution margin analysis with this tool, today we’re going to take a closer look at portfolio analysis with this tool. Here we have a BCG matrix, i.e. a portfolio diagram according to the Boston Consulting Group with the Poor Dogs, the Cashcows, the Questionsmarks and the Stars. And ultimately see how profitable the products are. Below we have shown the relative contribution margin for the last 12 months.
Let’s take an example product – in this case, wheat glasses, which account for 40.9% relative contribution margin, or cutlery, which has a DB I of 31.2%. On the Y-axis, in turn, growth is visualized. This means, for example the wheat glasses just considered show negative growth, which is -16%. On the other hand, the cutlery to be listed under Stars has recorded a remarkable growth of 42%, which is also reflected in the strong sales of 136,000€.
However, it gets exciting when you fully utilize DataWow and combine all this analytics data with the features. For example, I can imagine look at how it looks with the A products. So now we see the same analysis only for our A products, which gives a completely different picture. Our cutlery shoots out here, where on the other hand very weak products also appear, such as our decorative bowls, which only have a relative DB of 8.4%. However, we can not only filter by items, but also specify our customers, so that we again have all items selected, but only play out our regular customers. Then we see that here again with our cutlery we have great growth, but here with the juice glasses or the tea cups we have very very poor contribution margins.
On the other hand, it becomes even more exciting when you look at not just one thing at a glance, but several. We now go here in the left column to Overview of all channels and thus have the entire overview of all channels.
As a reference product, let’s take the glass bowls, which are very well positioned with a DB of 22.3% on all channels, have made a total of almost 150,000€ product sales and show a growth of 26%.
Now we take a look at the reference product on the other channels and can mark it for all sales platforms.
This reveals something very interesting. In the store, we have declining numbers in terms of growth, but we still have a very good relative DB I, so we earn quite well from that. Through eBay, we have nice growth and a really nice margin. But at Amazon, while great growth, unfortunately a very, very low margin with a DB I of only 8.5%.
This should be an impetus for the retailer to take a closer look at the glass bowl assortment to see which items from this product group are doing well and which are doing less well, so that they can possibly be deleted. Because if you think about it, not even the marketing costs are included, there is most likely a need for action. In the next episode, we’ll take a closer look at how to examine this product range using ad-hoc analysis with DataWow.
Very bad! | Bad | Hmmm | Oke | Good! |
---|---|---|---|---|
0% | 0% | 0% | 0% | 0% |
Haben Sie Fragen oder brauchen ein individuelles Angebot? Zögern Sie nicht, uns zu kontaktieren.
eBakery hat 4,90 von 5 Sternen 119 Bewertungen auf ProvenExpert.com
Dann melde dich doch zu unserem Newsletter an!
Neben unseren Blog Themen informieren wir dich darin regelmäßig zu neuen Features und Tutorials