DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
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The Threads launch in Europe begins on 14.12 at 12 noon. For Germany, this also means that the Twitter X competitor from the Meta Group called Threads can now be used. Find out how and why there was a six-month delay to the rest of the world here.
Today is the day and if you’re watching the video, the European launch has probably already begun. We are talking about Meta’s threads starting on 14.12 at 12 noon. Then you too will be able to use it from Europe without a VPN or detours. But why did it take so long and how do you get the app?
A brief summary of what threads actually are. The long version is linked in the top right-hand corner as an info card. Threads is Meta’ s Zuckerberg answer to Twitter, or X in the meantime. Threads is therefore very similar in structure. It is about Post short messages with a maximum of 500 characters. The account is linked to your Instagram. So far, 100 countries have been able to use the Meta service since July 2023. Why is access for Europe only being released six months later? According to Meta spokeswoman Christine Pai, this is due to “regulatory uncertainties”. This was presumably a reference to the Digital Markets Act. The DMA prohibits companies above a certain size from sharing users’ personal data – including their name and location – across different platforms without their consent in order to target them with advertising. In addition, according to the DMA, platforms should not give preferential treatment to products from their own group. This would also be the case with a close link between Threads and Instagram.
However, this close link was already partially severed in November. Previously, it had not been possible to delete the Threads channel without also deleting the Instagram channel. But this is now possible. It remains to be seen to what extent the European version will differ from the US version. At least we can say that the US launch was a complete success. Meanwhile, 100 million users are said to be active on Threads at least once a month, as announced by Meta boss Zuckerberg himself.
But in the end, how does Threads differ from its direct competitor X?
This overview provides a good overview. Free users receive more characters per post in threads. However, if you are an X Blue member, you receive 25,000 characters. Paid ads can only be placed on X. To advertise in the meta universe, you have to make do with Instagram or Facebook. DM’s are also only available at X. The trending/explore section is only available at X, as is an overview for hashtags. This has been completely absent from threads so far. Videos can be up to 5 minutes long for threads, but only 2:20 minutes for X.
In summary, this means that both platforms are very similar at their core, but differ in detail. But we would be interested to hear your opinion. Have you already used threads via detours? If so, what is your conclusion? Better than X, both not effective for you or do you continue to rely on X? Write it to us in the comments. If you also want to use threads for your company, we as a social media agency will be happy to help.
Do you have questions or need an individual offer? Do not hesitate to contact us.
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