DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
How does the goods receipt process work with VARIO? Today, everything revolves around incoming goods – Hendrik Schneider (VARIO) explains to you from A to Z how the VARIO WMS handles the incoming goods process.
How do you successfully implement your complete goods receipt process? In eCommerce, warehousing and logistics are among the most important sub-factors in the company. Therefore, it is crucial to find a system that can handle exactly that in a professional and technically flawless way. And with VARIO, that is exactly what is possible. Because VARIO is a leading ERP system that centrally controls, manages and optimizes your business processes. processes such as purchasing, sales and also logistics. In this context, a high level of automation is particularly important to VARIO, e.g. by enabling end-to-end processing of your procurement. It also has its own warehouse management system. VARIO’s warehouse management system is particularly advantageous for multichannel retailers.
Warehouse management at VARIO is managed individually and adapted to the company, because every company ultimately works somewhat differently. Who posts the items on the delivery bill? Does this happen already in the warehouse or later? VARIO is open to your way of working in these processes, you can choose the way that works better for you in the end. But what exactly does such a process look like with VARIO? After the goods arrive, they are of course checked and possibly labeled. If you have storage bins, you will probably work with MDE devices and store the items. When the assignment is done, you decide.
As a rule, the goods receipt process begins with your supplier order. If you use VARIO, all orders placed are recorded in the system. This way, you always have an exact overview of when your goods will arrive, where and to what extent. Of course, there is also the option to simply call your supplier and place an order. However, the more you scale your online business, the more important it is to pay attention to a detailed overview. Because that’s the only way you can avoid mistakes and ensure that everything runs smoothly. If the next step is item storage, the most commonly used method is free picking. The warehouse operator simply walks through the warehouse and looks where there is space.
Generally speaking, the goods receipt is calculated according to the sales. Based on the statistics, you can see when a minimum stock of an item has been reached and when you need to reorder. The warehouse is a complex issue that is also related to purchasing and sales and serves as a mediator of other processes, so to speak. In the case of order proposals, you also have several types available, e.g. you can enter different key figures. You’ll also need to think about issues such as pick times and seasonal influences. Or you can use Amazon FBA, where merchandise arrives that is directly reshipped. All these additional factors need a stable system that can handle and deal with them. And VARIO is such a system.
You are interested in VARIO? Just try it out – up to 5000 receipts are free of charge. Do you have any other questions? As an official service partner of VARIO, we are happy to support and advise you, no matter what the issue is.
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