DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
Is the myth true that paid reach limits your organic reach?
In this Instagram tutorial, we’ll take a closer look at how the Instagram algorithm works and whether it reduces your organic reach if you’ve already used paid Instagram ads.
In this video series, we want to share with you two Instagram hacks that can be the icing on the cake of your ongoing Instagram strategy. If you haven’t figured out a strategy for your company’s Instagram account yet, we at eBakery are happy to help.
This blog article addresses the myth that paid reach limits organic reach on Instagram.
The most assumed intention behind this, is the thought “If Instagram realizes they can get money from you, then they want to keep having it”. According to the motto: If he pays once, he pays a second time.
The basic assumption is not that wrong, even if Instagram’s intention is different and there is something else behind this range restriction. Let’s take a closer look at this and clear it up.
Who you are displayed to, when, how often and where, is regulated by the algorithm, as you probably already know.
This checks your relevance about once a week, which is based on various factors, such as of interaction your audience. This is then used to calculate how much coverage you should receive.
So now when you promote a post on Instagram and run ads on it, you are acquiring a boost. That means this post will be shown to more people than your organic reach would allow. What the algorithm then does is to use this achieved relevance value as a guideline for your future posts, whether you promote them or not.
So if you don’t promote the next post, the algorithm sees that you are getting less engagement and therefore less relevant and lowers your relevance score, which as we just explained, limits your reach.
In summary, this means that the result of the range restriction can be correct, but this has nothing to do with the fact that Instagram acts greedy for profit, but the crucial point is that the algorithm does not distinguish between paid traffic or organic traffic.
So are paid ads for Instagram perse bad then?
No, you can’t say that as a general rule. As always, it all depends on the strategy. Promoting your Instagram posts without a strategy can go well, but you might as well win the lottery if you go to the kiosk now and hand over a ticket. So as a resume on the Instagram Ads topic, if you start promoting your posts, you either need to keep promoting them in the future to maintain the relevancy score or have such good content that it works organically. This means that if you run Instagram ads without any rhyme or reason, in retrospect the long-term drop can be worse than the short-term boost bought by ads.
I hope you were able to understand the core idea of the whole thing. So if you want to be on the safe side, leave it to the experts.
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