DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
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Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
When to post on Instagram, we’ll explain in this blog article.
Find out when is the best time to post your Instagram photo or reel to generate maximum reach here. If you don’t want to miss it, check out our Instagram Tutorial Screencast.
If you look at the prevailing situation from the outside, it looks like this. You’re competing with hundreds, thousands, maybe tens of thousands of others in your industry and ultimately fighting for one thing on Instagram – reach and visibility. You can achieve this through hashtags, through good and thoughtful content that increases the engagement of your audience, but also through the right timing.
If you post haphazardly at times when your community is not active, there will be no interaction immediately after posting and you will lose reach. Accordingly, not a good basis. So what can you do now?
Since most of this video is geared towards businesses, I’m assuming you have a business account.
From there, you can go into the Insights in your account and see how your target group is defined in terms of age, location, but also gender. But what is interesting for us is when our community is most active, which we can see at the bottom. The trick is not to select the exact time displayed. Because let’s hypothetically go through what the majority of companies will do. The competition will most likely want to tangent a very similar target group as you, which will then also be active at the same time. Since there are umpteen other activities that companies have to take care of besides social media, schedule posting tools are used like Later.
If you haven’t heard of this app yet, we’ve got the top 5 Instagram apps for you, including Later. As a small tip on the side, if you use such a tool, then actually only Later. This app is in fact authenticated by Instagram. If you don’t, Instagram will consider it third-party software and may limit your reach, so be careful.
But back to our scenario. So the majority will now go with and take as a guide the time declared perfect by Instagram. So for example. 6 p.m. What you should do now is not to take 6 p.m. as a guideline, but to use your posts for example. schedule for 6:17 p.m. or 6:23 p.m.
The basis of this is that the newsfeed of your community is not arranged chronologically but based on relevance by the algorithm. So now, if you always post at even hours, you’re competing with all the other companies in your industry for the first spot. The bottom line for you is this:
Go into your Insights, look at the peak of each day and choose not the ideal time, but always something before or after based on that. This way, you don’t have the optimal time, but you have the time when not everyone posts, which reduces the engagement, but also the competitive pressure, which is worth it in the end.
If you want to optimize your Instagram channel or other social media channels besides the ideal time to post, feel free to contact our social media experts and make an appointment directly.
Very bad! | Bad | Hmmm | Oke | Good! |
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