DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
The right Instagram hashtag strategy can be either free, paid or time-consuming. Depending on what you value, what your goals are and when you started. We’ll show you three strategies for finding the right hashtags for your niche and using them for your Instagram posts.
Hashtags on Instagram are like snow chains in the winter mountains, you need them to get ahead. At least this is true if you have not yet achieved significant size and thus reach. That’s why we’re taking a look at Instagram hashtag strategies in this video.
So how do you as a retailer find the right hashtags for your online store Instagram channel. We will take a close look at a free variant, a paid variant and an individual variant.
The first free strategy is accomplished with the app Tagstagram. These are available for both Android and iOs. The first thing that stands out positively is that it is very clear. You can search for topics and then find subtopics for these topics and receive corresponding hashtag suggestions for your 30 possible hashtags. In our Instagram screencast, we demonstrate how we search hashtags for our men’s fashion online store. We go to the category “Fashion” and the right hashtags for men’s fashion are already displayed. You can simply copy this hashtag and place it in your post.
A very simple app that does what it is supposed to – generate hashtags.
If you want to have even more specific hashtags and analyze them individually afterwards, we recommend Hashtag Expert. This app is unfortunately chargeable, but offers some more features. As you can see, you can view the currently trending hashtags, look at the trending hashtags of your topic, but also analyze personal tags that you have deposited in the app to gradually gather the stack of your perfect hashtag and thus gain more followers as you reach the right audience for your products.
Annual cost of Hashtag Expert is 38€.
Whether variant 1 or 2, both are very good methods for the start. Strategy number 3, which we also use at eBakery is more time-consuming, but very accurate and non-arbitrary. What most hashtag generators do is pick out the most popular hashtags for each topic. However, if 10 million people put on the same hashtag, you will only be displayed for a fraction of a second and disappear into the depths of Instagram. Therefore, it would be better to start by picking out 10 hashtags with low engagement, 10 hashtags with medium engagement, and 10 hashtags with high engagement. At the same time, anything over 5 million should be avoided. This can be determined, for example, by with the desktop app Flume, which costs a one-time fee of 9.99€, which is completely justified in my eyes. You enter your hashtag, for example“#ecommerce” and you can see that this keyword is very generic.“#ecommercebusiness”, on the other hand, falls within your usable range. You can do the same with all your main terms and Flume will show you longtail keywords as well as the participation number.
So you can search 10 hashtags with a number between 10,000 – 100,000, 10 hashtags between 100,000 – 750,000 and 10 hashtags between 750,000 and 5 million.
This takes a few minutes, but is worth it afterwards.
These were our 3 Instagram hashtag strategies on how to get your hashtags for free, with a subscription model or with a one-time investment. If you are still lacking a general marketing strategy for your social media, please feel free to contact us. Feel free to make an appointment directly with our social media experts.
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