DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
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Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
CSS (Cascading Style Sheets) is used to define the design of a website or online store. The content is written in HTML (HyperText Markup Language). Roughly, you can say that HTML defines where something should be and CSS defines how it should look.
In the past, much of it was mixed. Thus, directly in the HTML code also instructions were deposited, how this special area has to look like. In the HTML code of the page you can find entries like <h2>heading</h2> – this says that this heading should be drawn with the coding h2. Headings are divided from h1-h6, large to small, and are intended to organize a page or document.
For small websites, this is relatively easy. But if ready-made systems like WordPress, Joomla! or Shopware are used, relatively much code finds its place here. Also, various plugins that you can use to customize your site bring their own code to display popups in a certain way, for example.
Mainly, however, separation is done so that clean code is created and the web page always looks the same. Of course, you can make a note that a <h1> heading should always be displayed in Roboto font and size 16. But certain paragraphs should always look the same. If no one notices this, the page sometimes looks a bit confused. SEO aspects also play a role here, so good CSS work is always necessary.
But CSS can do much more, the entire design of the pages is stored in CSS.
The more code that needs to be loaded, the slower the page will be. So you should make sure that really only the code is loaded that is necessary for the display of the respective page.
For analysis you can already use the developer tools of your normal browser Firefox or Chrome. Just right-click on an area on your web page and click “Inspect Element (Q)” in Firefox.
Here in the red area is an instruction for the blue highlighted area next to it. On the left is only the HTML code <h3> and a special sorting “elementor”. Since you can name almost everything in CSS as you like (a few terms are reserved) you will always find your own terms depending on the system and design used. These are then explained in a .css file, or provided with a design. Which commands these are, you find in the red area.
So not only font size, font type etc. are defined here, but also the position, how far this element should be from the edge of the screen, how far from other elements and much more. If you want to learn more about this topic, take a look at selfhtml. Here you will learn the basics and advanced knowledge of HTML and CSS: selfhtml wiki
Before you remove CSS rules you don’t need, you should separate the necessary rules from the ones you don’t use. It’s not like all CSS rules are over, because many are really needed. But there are also some CSS rules that are only needed on subpages or only on the home page.
Some store plugins only make sense on the article page, e.g. if a chat button is to be inserted. Let’s say the visitor is on the page for 60 seconds and the product needs explanation. Here you could activate a plugin that pops up after 60 seconds and asks the visitor if everything is ok.
The CSS code for this is important on the subpage, but not on the main page. With tools like this:
https://www.jitbit.com/unusedcss/
you can detect unused CSS code. To remove them, you usually need other plugins, which you can install depending on the store or website system. These, of course, do not bring useless code to the page, but simply remove the entries.
You can test how much of an impact this has on sites like Google PageSpeed Insights and GTMetrix. Enter your address there and see how the speed changes. If the item “Remove unused CSS” still appears, it will show you which CSS files these are.
If you point to the links, you will be given the exact file that should be removed. However, check that this is true. Sometimes the measurement is not quite accurate and you remove code that may belong to the cookie plugin. If you remove this code, your store is no longer legally compliant.
We will be happy to check your store and reliably remove only the code that your store does not need on the page. All important code points remain untouched. This way you get even more speed out of your store without having to rebuild much.
Why not book a free consultation appointment now at www.ebakery.de/kontakt/
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