DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
Customer communication well thought out – with the ticket system from Afterbuy. But is it also possible to open a ticket directly outside of Afterbuy, for example on eBay? To see how this can help you improve work management and end up satisfying the customer as quickly as possible, watch today’s video with Daniel Bleichroth from Afterbuy.
Are you already using the right system for your existing online business? If not, it’s worth taking a closer look at Afterbuy. Because Afterbuy is a real all-rounder for eCommerce. A multichannel tool that automates your business processes such as order and warehouse management and serves as your intelligent control center. A variety of marketplaces can be connected and also for the Afterbuy setup, you do not need any profound technical knowledge. In a company, good customer communication is a decisive factor for long-term success. And this is exactly what Afterbuy can guarantee.
Afterbuy offers you its own message system (MSG for short). This ticket system, creates its own email addresses, which can ultimately be resent via its own domain. In addition, there are various functional options in the ticket system, e.g. assignment of rights, user administration and automated rules. For example, you can automate your customer contacts. Afterbuy’s message system also facilitates communication with the marketplaces you use. This is because requests from buyers via the eBay function, for example, are transmitted directly via the interface. However, to perform an action, you must do it through the Afterbuy sales overview.
With the help of a ticket system, product inquiries will no longer go down so quickly. Since you get to see the corresponding communication for each order in an orderly manner, this will make your daily work a lot easier. Here, Afterbuy does not work with a traffic light system, but with different status messages. An order that comes in new gets the status New. If the order is answered, it is done for the time being. However, if it comes back in, it will also be reopened. If you cannot reply directly, but save a comment, the ticket will also be posted open. This means it is in internal clarification. There are also other free messages that you can define yourself.
In addition to the status messages New and Open, there is of course also the Resubmission. Here you can set a date for the corresponding resubmission and assign additional employees for certain tickets. For example, if 100 tickets come in every day, you can assign the first 10 tickets to the first employee and the next 10 to the other. So each employee has to look at what has been assigned to them and everything is processed. This covers the basics of a CRM(Customer Relationship Management), but can Afterbuy’s ticket system keep up with established CRMs?
Various partners work with Afterbuy, so you can get additional features if needed. The message system is actually designed to map the basics well, making it easier for you to communicate with customers with an easy process. Nevertheless, it is a comprehensive tool that, in combination with Afterbuy itself, will enrich your business. In addition, the message system is available in the Seller and Powerseller tariffs for as little as 14 euros per month. And order-related mail dispatch as part of sales processing is included free of charge in all rates. If you don’t use Afterbuy yet, you can test the software for 14 days free of charge. Just set up Afterbuy or have it set up and start. A simple procedure for more overview is waiting for you.
Use Afterbuy and its ticket system and learn about the benefits. Do you need more information? As an official Afterbuy service partner and eCommerce agency, we can advise and support you on many exciting topics of online commerce.
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