DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
Always keep an eye on your most important KPI’s of the online store with the DataWow Dashboard. Which key figures are processed and illustrated there, which dimensions can be filtered and what the characteristics are all about, you can find out either in the DataWow screencast or below in our blog article.
In the previous blog, we had already drawn your attention to the online store analysis tool DataWow – which is more or less the X-ray glasses for your store or marketing campaign. To give you a rough insight, we have now gone into the cloud-based software and first of all look at the dashboard with our KPI’s, the so-called Key Performance Indicators. What becomes clear besides the basic key figures is that DataWow works with a visualization concept. That means blue is good, red is bad, to explain it quite strikingly.
With DataWow, there is always an interaction of characteristics, key figures and dimensions. The most important dimensions include, for example. the order details, i.e. which platform or store it is. In addition, then bspw. The following table shows how the items that were sold in 2018 have developed in November 2020. This means that you have a lot of possibilities to display specific analysis data. We can also go into more detail and look specifically at product sales by double-clicking on them. Here we get a breakdown of our revenue from each sales platform. What becomes directly clear through the visualization concept is that in our case the store runs best. If we want to take a closer look at the reasons for this, we can, for example. go deeper into it and go to
Amazon
click.
Then I see the complete sales listing by each category. Thus, you can see at a glance that, for example. the champagne glasses run very well, but the plates and whiskey glasses less so.
This was an approach to get more detailed information about the respective sales platforms. Another would be to view reports using the report icon in the upper right corner. Here you can view the sales trend of the store via a diagram, for example. display over the course of the year.
This illustrates a comparison of November 2020 under current and November 2019 under prior year values. This means we are significantly behind this month. If this view is still not enough for you, you can filter the individual values according to all possible characteristics. Thus one can bpsw. If you look at the individual countries, you will see that the largest deviation in our case is in Germany. However, you can also let the system – the AI – search for you. This looks for the values with the greatest influence in all features. To do this, all you need to do is double-click on the numerical value and you will now see, in our case, that the biggest drop occurred in the B2B area. In the case of companies, it is mainly in Germany. If you then go even deeper, you can break it down by zip code and ultimately see that it is mainly the regular customers where most of the losses compared to the previous year are to be found.
A third way to get an overview is browsing. The whole is illustrated in a star structure that resembles a mind map and shows selected features. You simply drag and drop the desired deviation and the system calculates the influence of the deviation for all nodes and subnodes. That is, all node ends where I am above the previous year are colored blue, all where I have losses are marked red.
So I can see very quickly where there are problems to be able to react quickly.
Finally, we go into the companies once again by double-clicking and thereby filter our view exclusively for the B2B area. In our example, for example, you can see Especially the large shopping carts, i.e. everything over 100€, causes problems in this area.
That should be it for now, with which we have shown you three approaches how you can take a detailed look at different platforms, for different time periods, for different product groups, in order to be able to draw the necessary conclusions and consequences at the end and to further increase your sales power.
Very bad! | Bad | Hmmm | Oke | Good! |
---|---|---|---|---|
0% | 0% | 0% | 0% | 0% |
Haben Sie Fragen oder brauchen ein individuelles Angebot? Zögern Sie nicht, uns zu kontaktieren.
eBakery hat 4,90 von 5 Sternen 119 Bewertungen auf ProvenExpert.com
Dann melde dich doch zu unserem Newsletter an!
Neben unseren Blog Themen informieren wir dich darin regelmäßig zu neuen Features und Tutorials