DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
Learn how to create your first article in PrestaShop in today’s Screencast Tutorial episode. We explain to you what is important when creating a new product, how it becomes visible in the frontend and how it can also be found on Google, Bing and Co.
Now that we have made the global settings for our products, we can get more specific and create our first article. We are in our backend and click on Catalog in the main Sales section and see our items here. Here you have an overview of your existing articles and can edit them with the pencil icon or use the context menu to duplicate, delete or preview them. We can create a new article here in the upper right corner.
We create a Dog Tag Halkette in our PrestaShop Screencast, which we can name accordingly here above under“Item Name“. Below you can insert several images of the product. Make sure you don’t just name the images by numbers as you see in the video, but also hyphenate your focus keywords in the name of your image file.
You can define here if your article is a variant article. Is not given in our case, but an example would be a T-shirt that could be ordered in different sizes. The item number, quantity and price is self-explanatory and can be entered by you according to your product. When it comes to price, make sure you choose the right tax rate.
At the bottom of the page, the article can be assigned to a category. We now simply decide on Art, but we could also create our own category here in a hurry. I recommend you just to use and maintain the properties, which are also to be determined here, because according to these can then be filtered in your online store. This is what it looks like and makes it easier for your customers to search and improves the usability of your store.
On this page, you now only need to fill in the short description and the main description. How this should be created to work search engine optimized you can learn in our PrestaShop SEO video.
In addition, you should also fill in how the stock looks like, whether you want to receive a notification when the stock reaches a minimum value and if the product is not yet available, when it would be available. All entries that are set to Default thus follow the global settings. We see this for example also during shipping. If there are deviations, these can be entered, otherwise neglect. In the Prices tab you can make more specific price settings and in the penultimate tab you can take SEO measures. I would also definitely recommend this to you in order to get your articles out on Google, Bing and Co in the best possible way. The SERPs view makes it easier for you to see if your Meta Description or Meta Title would be truncated. Speaking URL’s that contain your focus keyword should also be used. More about SEO can be found in our PrestaShop SEO Tutorial. At the end, visibility settings can be made, i.e. where the item should be seen, keywords for the shop-internal search can be added and more detailed information about the condition can be entered. At the end, set the article toonline, make the final save and we can view it with the preview button in the frontend.
I hope it went just as smoothly for you. If this is not the case, we will be happy to help you. Feel free to make an appointment directly with our JTL or Presta Shop experts.
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