DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
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Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
Buying products online has become a habit for many people. Especially in times of Corona, when many stores had to close, this trend has been pushed even further. Every day, thousands of products are ordered from online stores and users get them delivered directly to their doorstep.
In this video, we take a look at what exactly “Click and Collect” is and what advantages and disadvantages the model brings with it:
However, the “click and collect” model is a bit different. Here, orders are also placed online, but the customer picks up his ordered goods at a stationary retail store. Instead of “click and collect”, many people therefore use the expression “order and collect” in German.
In this day and age, companies that want to establish themselves among the competition and strengthen their own reach can no longer do without an online store. For many retailers, however, the web store does not replace local trade, but serves to additionally increase sales and local awareness. However, “Click and Collect” now removes the separation between offline and online. The customer can therefore store online and then pick up the product in the local store, not having to pay shipping and even getting their goods the same day, depending on availability and opening hours.
Since the product can already be viewed or tried in the store, there is usually no need to return the item if the customer does not like it or it does not fit, which allows retailers to minimize their costs. In addition, customers often buy additional products in the store that they discover when they pick up the merchandise. Another advantage is the additional payment options that a customer would not have in an online-only store, plus the advice provided by employees in the store on site.
In many cases, the motivation for a customer to order a product via click and collect is that the customer wants to pick it up immediately in the retail store. However, if the item is no longer available, ordering via click and collect is not worthwhile for the customer. In that case, the customer will place a normal online order with another merchant. Stock management and also availability must therefore always be kept up to date online. If errors occur here, it could be that a customer wants to pick up an item they ordered online but is already sold out.
In addition, the organization and service in the retail store also plays a major role. Products must be reserved in the store in good time and prepared for collection, so that the customer is spared long waiting times. It is also important that the pick-up area in the stationary store is clearly marked and well organized. In addition, the responsibility for personnel should be clarified. Here the claim should be that the customer can pick up his ordered goods as soon as possible. This means that the goods should already be packed and ready for the customer to pick up in the store when he enters the store. If the organization does not work here, the customer will not order again via Click and Connect.
We not only implement online stores for our customers, but also advise you on distribution channels, as Click and Collect is one. To this end, we also support you in regional marketing.
Do you have questions or need an individual offer? Do not hesitate to contact us.
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