DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
Fulfillment by Amazon (FBA) is a great way to outsource warehouse operations. This allows you to concentrate fully on office activities and thus operate as usual from smaller company headquarters or even from your home office.
When you book Amazon FBA, everything that has to do with storage falls away for you. You will still be responsible for the classic commercial activities, i.e. procurement of goods, accounting, marketing, etc.
Amazon FBA has the advantage of making it virtually impossible for your customers to complain about delayed shipping or anything like that. Amazon is very well positioned when it comes to shipping, you should only pay attention to good packaging for products that are sensitive.
If you have Amazon FBA set up, you will receive Excel files with new orders at regular intervals. They deliver these goods in desired quantities to Amazon, where they are then sold. Sales are estimated, which works quite reliably. Amazon’s algorithm is very advanced and usually estimates the needs correctly.
You can have the wholesaler ship the ordered goods directly to Amazon, or still do a check and then ship them to Amazon yourself.
Faster shipping will automatically increase your products ranking. While other retailers often quote 2-3 day turnaround, Amazon can usually ship your products the same day. This pleases the clientele, because customers usually order from Amazon because fast delivery is guaranteed.
This is guaranteed via Amazon FBA, at the latest through Amazon prime. Here, customers are willing to accept slightly higher prices if it only saves them time. The higher conversion rate will increase your ranking on Amazon, which in turn will generate more sales, and so on.
You actually have to calculate that on a case-by-case basis. Amazon’s service is relatively inexpensive. But if you employ warehouse staff anyway, because you sell through your own online store and perhaps also through other marketplaces such as eBay, the whole thing is put into perspective again.
The costs are calculable, but it is worthwhile to have an excel sheet with the individual fees and your profit margin. You can find out which fees you will have to pay in detail in our article Amazon FBA Fees.
Roughly speaking, if your margin is above 10%, chances are good. Below that, it is usually not worth it, or only just. In addition to a basic fee, there is also a sales fee depending on the category. In addition, you can book some services, such as return, disposal, packing in foil bags and some more.
Especially if you have more sensitive products shipped directly from the manufacturer to Amazon, foil pouches or bubble wrap can be worthwhile. This way you avoid transport damages and customer complaints.
As an Amazon SEO agency, we are also familiar with the quirks and pitfalls with Amazon ranking. We would be happy to advise you whether Amazon FBA is worthwhile for you and what you should consider.
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60327 Frankfurt on the Main
Phone: +49 (0) 69173265820
Opening hours:
Mon – Fri: 10:00 – 18:00
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