DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
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Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
Calculatingthe contribution margins with DataWow, breaking down in detail how the individual contribution margins are made up and identifying margin killers – that is the content of this screencast tutorial. In this way, we optimize our product range sustainably and generate more profit.
One of the most important tools of DataWow is the calculation of the contribution margin and the visualization of the whole thing in a contribution margin scheme, where it is then also divided into DB I / II and III. This is just so interesting for you as a retailer, because margin killers can be identified through the exact cost allocation. Let’s take a look at how detailed this can be done.
So for our example, we now want to find the products or also the platforms that cause negative margin numbers and thus cause us problems. We see in the DataWow dashboard the contribution margin for November 2020 which is €52,000 in total, which doesn’t provide us with that much information for now, but this can be changed with the contribution margin scheme. Here the whole thing already looks different. We see in detail how we actually arrive at our 52,000€ contribution margin.
We have once the sales volume, 172.000€ product sales, discounts that were given, both shipping and total sales, but also on the other side the shipping and material costs. So our gross margin is around 74,000€, to which we add variable costs like the platform commissions and others, so I end up with a total of 121,000€ in variable costs – so a DB I of 52,600€, which we already got visualized in our dashboard.
Separated from the sales process, we still have fixed costs such as pick and pack costs, marketing investment, etc., so that in the end around 36,000 € DB II comes out. Administrative and fixed return costs are then deducted again from this, with which we have determined the final DB III for the month of November.
This is of course interesting and important to see, especially what comes out in the end, but it should be even more important to determine which items are causing the problems, in order to increase steadily.
We can view the top and flop items in DataWow. We decide for the second and see there first the “Glass bowl L brown modern”, which has brought us a turnover of 5.300€, but has a contribution margin I of “-531”. The DB II is then already at over “- 26%”. Let’s delve deeper into the article and take a look at the DB scheme for this. Via the DB I we can now, for example. take a look at which platforms it was sold on. And we already see for our store and eBay we have a positive balance, which we can’t say for Amazon. Thus, in a very short time, we have identified a weak point in the product range with DataWow, as well as which platform this product should better not be sold on in the future.
This way you can make your product portfolio sustainable, better and more sales-oriented with DataWow, so that you can show a better balance sheet month after month.
Very bad! | Bad | Hmmm | Oke | Good! |
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