DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
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Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
What to look for in an Instagram bio? How to write the perfect Instagram bio and use it to generate more reach on Instagram is what we’ll show you in this Instagram tutorial.
The Instagram bio is on every profile and shows what an Instagram profile stands for. It is located above the feed, so it is the first thing you see when you go to an Instagram profile. For this reason, it is particularly important to use the full potential of organic. Through you can drive more traffic to other important pages and convince potential new followers about you. Let’s take a look at how the Instagram bio is structured.
Let’s start with the username. It is at the top of the profile. The important thing about the username is that it should be unique, as it will distinguish you from other users. If you need help choosing the perfect Instagram username, be sure to check out our video on it. Next you will see the profile picture. Here you should use a photo that stands as a trademark for your account. Use a good photo of yourself or your logo.
Under the profile picture is the profile name. This does not have to be as unique as your username and can be up to 30 characters long. When searching for Instagram profiles, only usernames and profile names from Instagram are taken into account, so you should definitely include terms here that potential followers might be searching for. This way you will be found better. If you have a business profile, you can select a category for your account. This is then displayed under the profile name and immediately shows what your profile is about.
Let’s move on to the next element, the profile description. With 150 characters, there are three ways to make the best use of them. The first option is to describe the content. If you already have brand recognition and don’t need to explain what you stand for, it’s beneficial to describe what’s on your site. The second option is the exact description about you as a person or the brand. This option is especially important for unknown Instagram users. You can describe exactly what you do, what you stand for, and provide your values or other relevant information about yourself.
The third option is the concrete offer. The bio can be used to refer to a workshop, a competition or a promotion. You can also point to your own hashtags that you have created, for example, to draw attention to yourself or to an action. If you write your profile description on your smartphone, the line break may not work. Your profile description will then be displayed differently from how you typed it before. To avoid this, you can write your profile description in the desktop version of Instagram. This way you will get the desired formatting without any problems. Instagram also allows you to add an external link under the Link/Page item. This appears under the profile description.
In most cases, a link is used here that leads to your own website. The link should not be too long and should directly show where it will take you when you click on it. This is the only way to ensure that it will be used. Think about the purpose of the inserted link. Want more subscribers to a blog, signups to a newsletter, or point out a new YouTube video? You should make the type of link dependent on this. However, if you would like to include more than one link, you can also use Linktree here, for example, to point to a landing page that will then display multiple links.
Below the profile description are the story highlights. They are not directly part of the bio but are particularly responsible for the overall image of the profile. They are also a great way to make important content easily visible to users. The last element is the contact details. Here you can give users the opportunity to contact you easily by e-mail or phone. Exploit your bio to show profile visitors who you are, what you do, and why people should follow you.
Now you know how to write the perfect Instagram bio. However, if you are still missing the right Instagram strategy, we will be happy to support you. Get in touch with our social media experts to do so.
Very bad! | Bad | Hmmm | Oke | Good! |
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