DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
Newsletter Marketing with Sendinblue – Newsletter marketing is still a very popular marketing opportunity. From small start-ups to large global corporations, everyone likes to resort to the cost-effective marketing option. Sendinblue is the all-in-one marketing platform that enables companies to always send the right message at the right time on the right channel to their customers. From classic email marketing with simple but beautiful newsletters to complex marketing automation. We will give you an overview of the advantages and disadvantages of this software.
In this article, we will introduce you to the Sendinblue newsletter software and take a look at its pros and cons: In 2012, the newsletter service Sendinblue was launched in France with the goal of becoming the leading newsletter tool in Europe. The company fully acquired German provider Newsletter2Go in 2019 and combined both services into the Sendinblue brand. The company offers an extensive service for its customers, which includes, for example, SMS campaigns, landing pages and a live chat function. However, the most interesting feature for most users is the email marketing function. This feature can even be tested free of charge with a limit of 300 e-mails.
First, let’s take a closer look at the prices of the service: Sendinblue’s Lite plan is for 10,000 emails and costs 19 euros per month. However, all sent e-mails in this tariff contain a small provider logo, which can be removed if you book the add-on function for 9 euros. Prices increase the more emails are sent. Thus, 20,000 mails cost 29 euros per month, 40,000 mails 39 euros and 60,000 mails 49 euros per month.
Next, let’s take a look at the pros and cons of the service. Let’s start with the benefits:
1. you have unlimited contacts: With Sendinblue, you are only charged for the emails you send.
2. landing page editor: this feature allows you to create special pages for a newsletter campaign. However, this feature is only available in the Premium or Enterprise tariff.
3. email automation: Sendinblue offers an automation feature that can even use website visitors’ browsing behavior to trigger automated email campaigns.
4. SMS campaigns: A feature that not every newsletter tool offers. One SMS costs about 0,08 Euro per SMS.
Let’s move on to the disadvantages:
1. advertising in Lite tariff: If you use the cheap Lite tariff, the e-mails are sent with the provider logo. As already mentioned, it costs 9 euros extra if you want to send the emails without the logo.
2. no flat rate tariffs: If the same recipients are written to several times a month, you will pay significantly more with Sendinblue than with the competition.
We recommend Sendinblue for anyone who sends automated campaigns across multiple channels or runs an online store: Sendinblue can in fact use sales data to send campaigns. This is particularly interesting for e-commerce companies.
However, if you need different logins for multiple team members, we can’t recommend Sendinblue. You will only get access management in the Premium and Enterprise tariffs. In the Lite tariff, a login and password must be shared. If you are unsure whether Sendinblue is the right solution for you, you can try out the newsletter software without obligation with the free tariff. Do you have any questions about this topic? If you still lack the right online marketing strategy, we at eBakery are happy to help you with our online marketing consulting. Please feel free to make an appointment directly.
Do you have questions or need an individual offer? Do not hesitate to contact us.
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