DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
This is how you manage maintenance and service services. VARIO’s eCommerce ERP system, or the service module, can map and store any maintenance and service services in VARIO’s CRM system, so that every single step remains traceable in retrospect. Kitchen assembly can serve as an example of this, but also the assembly and maintenance of lift trucks. In the current video, you can see what else the VARIO service module can map.
You are not only an online retailer, but also offer services? Then you need an ERP system that can also map both. VARIO offers you a solution for this. Because VARIO is a leading ERP system for small to medium-sized companies. Due to its modular design, its application possibilities are manifold. Article maintenance, purchasing and warehouse management – you can control, optimize and automate everything thanks to VARIO. If you want to manage additional maintenance and services, you can do this with the Service Module. The service module is a component of CRM (Customer Relationship Management)
If you sell products that also require service and you have to perform regular maintenance, for example, you can map all that in the software. Also, you can scale freely, for example, up to 100 technicians. Still, it’s designed to work well for smaller companies that may only have 2 – 3 technicians. But which areas are even eligible for such a process? A good example would be the sale of cell phones and an associated workshop. Service and workshop are one system, with the service for the customer’s operations outside and with the workshop internal. So for internal work done in your workshop with your customers.
Intralogistics is also possible, for example when logistical flows of goods take place within a company and you then sell them to a customer. If you need to perform additional maintenance on the equipment, you can use VARIO’s service module to ensure that your technicians can drive out with the right spare parts at the right intervals. This means that maintenance runs completely via the service module, and scheduling can also already be done by telephone. In any case, there are several ways you can get organized. For example, you can also use technicians who only work outside and who then have to be supplied as soon as an order comes in.
Another example where this process works well is, for example, when selling hardware and the additional build. So you sell hardware online and the customer also wants to book an IT service. To connect the router or the like. And here, too, everything can run via the VARIO service module, everything can be mapped in a closed system. You can even use the service module in the office, e.g. when a customer wants something repaired and sends it in for repair. You will find all documentation carefully mapped with all associated serial numbers and tracking. When was the item processed and to which customer does it belong? With the service module, you get an all-encompassing internal service area.
Do you buy used goods and resell them repaired? Here, too, all defined processes run via the workshop. Times can be recorded so that you can also analyze well how much everything cost you. Because in such a case, you also put costs into the repair, which must also be calculated in the final evaluation. Just try it out. You can create up to 5000 documents with VARIO completely free of charge. Just download the VARIO software, install the program and you’re ready to go – with no risk.
If you are interested in the VARIO service module or need further information, please contact VARIO or us. Would you like more exciting tips about eCommerce? Come to us without obligation and we will take care of your request.
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