DEIN-SPORTSFREUND.DE
"Dank dem beherzten Eingreifen von eBakery und deren routiniertem Umgang mit der JTL Wawi konnte man uns schnell und unbürokratisch weiterhelfen. Mein besonderer Dank geht an den Mitarbeiter Benjamin Lambrecht, der seinen Samstag Abend für unseren Shop aufgebracht hat und das dringende Problem zügig löste."
AUST24.SHOP
"Wir sind begeistert von der Lösungsorientierten und pragmatischen Gangart, der extrem hohen Leistungsbereitschaft und Verfügbarkeit sowie dem persönlichen wie professionellem Vorgehen des gesamten eBakery Teams!"
HAUSHALTSPARADIES.DE
"Wir fühlten uns von Anfang an gut durch eBakery beraten. Durch den Einsatz der JTL Produktpalette verfügen wir nun über ein hervorragendes Onlineshopsystem, welches modular erweiterbar ist und verschiedene Marktplatzanbindungen ermöglicht. Zudem gibt uns unsere Multichannel Strategie zusätzliche Umsatzsicherheit in der aktuellen Krise."
tischdeko-shop.de
"Wir haben uns für eBakery als JTL Servicepartner entschieden, da man hier über viele Jahre Erfahrung in genau diesem Spezialgebiet verfügt. Unser Shop und die Auftragsabwicklung laufen sehr stabil. Mein besonderer Dank geht an Mohamed Ali Oukassi, der sich persönlich um die JTL-Wawi Einrichtung gekümmert hat."
UNICAT CANDY
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
FEIN-GEIST
"Wir hatten es eilig mit der Überarbeiteten Version unseres Food-Shops an den Start zu gehen und den deutschen Markt zu erreichen. Wir sind froh, dass wir mit eBakery einen Partner gefunden haben, der uns eine derartig schnelle und zugleich professionelle Lösung unserer Herausforderung ermöglicht hat."
WASCHGURU.DE
"Die Zusammenarbeit mit eBakery war unkompliziert und hat letztlich schnell zum Ziel geführt. Ich wusste prinzipiell was ich haben möchte, nur wie ich den Webshop am besten umsetzen kann, war mir nicht klar. eBakery hat mir dann verschiedene Optionen aufgezeigt und schließlich hat mich der JTL-Shop als Ergebnis überzeugt."
SMOKE2U.DE
"Das Team von eBakery hat uns von Anfang an auf professionelle Art und Weise unterstützt. Mit unserem breit aufgestellten JTL Onlineshop, verfügen wir nun über eine optimale Ergänzung zu unserem Filialnetz und sehen uns für die Zukunft gerüstet. Insbesondere in der aktuellen Corona-Krise, können wir von der Lösung bereits erheblich profitieren."
In unserem Magazin finden Sie Anleitungen und neue Ideen, rund um den E-Commerce
zum MagazinWe cover all your e-commerce needs! Our range of services extends from online shop systems to ERP systems, marketplace connections and online marketing.
Instead of projects, we prefer to talk about success stories! Browse through our customer references and discover what the press has to say about us.
Every successful e-commerece project requires a great deal of expertise. Our philosophy is not to keep this knowledge to ourselves, but to share it. You can find interesting tutorials, downloads, tools and much more here.
Optimizing the Amazon product title brings in the best case a positive influence on the Amazon algorithm. But it should not get out of hand in a string of keywords. How many characters you should ultimately use for your perfect Amazon product title, how many keywords should be placed there and what advantages the hyphenated spelling brings with it, you can watch in our screencast video.
The Amazon product title should contain your keywords, still make it recognizable what it is about and in the best case contain descriptive features of your product. What one or the other already knows through Google SEO as Meta Title and Meta Description is summarized in the title at Amazon. There is one focus keyword for each product that should absolutely be at the beginning – if not the first – of your Amazon title.
You should primarily focus on the first 100 characters, as these are played out in the gallery view and serve to inform but also entice the potential customer to click on your product. But that doesn’t mean it’s done with the first 100 characters. Use the full length of 200 characters, as this will be fully played out on your product page.
It is good practice to end the product title with a special benefit that your product has to offer. In our video example, this would be the “high-quality display” of the display. Because from a psychological point of view, the beginning and the end of the title are the first to catch the eye. Thus, you can lure and convince the customer with an outstanding feature.
One absolute no go’s you should avoid when optimizing your Amazon product title is simply stringing keywords together. While it’s quite possible that you’ll influence the Amazon algorithm and rank well, you still want your products to convert in the end. They won’t do that if the customer thinks of your product as spam and considers it unserious.
What should be taken for granted, but is not always adhered to, is the principle of not making false promises. This may attract customers, but in the end it hurts your brand. Furthermore, correct spelling and orthography is mandatory. Just as damaging to the brand as false promises are spelling errors.
Since some of you will be torn between usability-friendly and keyword-oriented work, we recommend to include 3 – 4 keywords in the title. The rest of the relevant keywords can be placed in the bullet points and the description.
In our screencast, we use the example of “e-shisha liquid”. This spelling means that several search terms are played out – e-shisha, shisha liquid, shisha and liquid , which can definitely bring you advantages.
A common way to draw attention to one’s product is to use capitals. To this should be said – use in moderation, not in mass. A permanently capitalized title looks unserious on the one hand and can possibly also be punished by Amazon.
Very bad! | Bad | Hmmm | Oke | Good! |
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